Atölye

Eser mavi, sarı, lacivert, yeşil, kahverengi, tonlara hakimdir. Kompozisyon serbest bir düzen içerisine yerleştirilmiştir. Eserin sağ tarafındaki çıplak erkek figürü yüzü dönük olarak uzanmaktadır. Yaşlandığı bank, bankın önünde palet paletin altından aşağı doğru inen sarı bir kumaş parçası yer almaktadır. Ayrıca resmin merkezinde, çerçeveli bir resmi tutan sarışın, açık yeşil elbiseli kadın figürü resmedilmiştir. Ayakta duran bu figürün arkasında bir melek elinde yay ile aşağı doğru eğilmektedir. Perdeler sol yana doğru pencereden itibaren kıvrımlarla yüzeyde birleşmiştir. 

Sanatçı imzası tespit edilemedi. 

Çerçeve tanımı: Sarı yaldız boyalı, oluklu ahşap çerçevelidir. 

 

Eser Özellikleri

Resim
Hüseyin Avni Lifij (1886 - 1927)
Yağlı Boya
Duralit Üzerine Yağlı Boya
Çerçeveli: 73 X 56,5 cm
Çerçevesiz: 55 X 38,5 cm
R-0269
Mimar Sinan Üniversitesi
Hüseyin, Avni, Lifij, Atölye, Ankara, Resim, Heykel, Müzesi, Yağlı, Boya, Duralit, Mimar, Sinan, Üniversitesi
Ankara RHM - Yeni Resim Deposu - A4G17B
Z. Yasa-Yaman, (Ed.),İmparatorluk’tan Cumhuriyet’e Sanat, Ankara Resim ve Heykel Müzesi, Ankara: Kültür ve Turizm Bakanlığı, 2012, s. 189.

Küratör Yorumları

Küratör: Zeynep YASA YAMAN

Bir figür ressamı olan Lifij’in, poşadları (pochade: Resimde kullanılan bir eskiz türü olup “çizgi” temelli krokinin aksine, bir sahnenin renklerini ve atmosferini yakalar. Serbest ve çabuk birkaç kuvvetli fırça vuruşuyla yapılan resim anlamında da kullanılır) dışındaki büyük boyutlu kompozisyonları, simgesel bir kurguya sahiptir. Rengi ve ışığı ustalıkla kullanan sanatçı, kendine özgü ışığı ile şiirsel, gizemli bir atmosfer yaratır. Sanatçının ilham anını gösteren “Atölye” sembolik/ romantik bir resimdir. Fotoğrafla da ilgilenen Lifij, bir tür fragman estetiği kullanır, konularını büyütüp küçültür, netlikleri ile oynar, kimi zaman bir lekeye dönüştürür.

Kaynakça: Z. Yasa-Yaman, (Ed.), İmparatorluk’tan Cumhuriyet’e Sanat, Ankara Resim ve Heykel Müzesi, Ankara: Kültür ve Turizm Bakanlığı, 2012, s. 186-187. 

Eserin Fotoğrafları