Manzara

Sanatçının Çengelköy’den Beylerbeyi’ne doğru uzanan sahil şeridinde yer alan Boğaziçi yalılarını defalarca aynı yerden, kendi yalısının bahçesinden, Kuleleriyle tanınan Mabeynci Faik Bey Yalısı istikametinde bakarak resimlediğini kanıtlamaktadır. Halil paşanın Empresyonist sanatçılar gibi aynı manzaraya aynı yerden bakarak, farlı saatlerde ve mevsimlerde değişimlerini belirleyen atmosfer resmi yaptığını görebiliriz. Kullanılan renkler de Empresyonistlerin yenilik bulgusu olan Newton kuramının prizmadan kırılan beyaz ışığın yedi renge ayrışmasından ortaya çıkan tayf renleridir. Buhar, duman, sis gibi, görsel algıya derinliler kazandıran buğulu ortamlar yaratan Empresyonist beğeniyi Halil Paşa da resimlerinde kullanmaktadır. Vapur Dumanının sahile dağılan ve görüntüyü bir tül gibi kapatan görselliğini Halil Paşa da resimlerine aktarmaktadır. Deniz yüzeyinin hafif kıpırtıları arasına dağılan kıpırtıların içine dağılan lekeler, Halil Paşa’nın, Monet’in Nilüfer Bahçesinin resimlerine defalarca baktığını ve kırılma ve yansıma kuramını çözümlediğini fark ederiz. 

Eser Özellikleri

Resim
Halil Paşa (1857 - 1939)
Yağlı Boya
Tuval Üzerine Yağlı Boya
Çerçeveli: 55 X 76,5 cm - Çerçevesiz: 31,5 X 52,5 cm
R-2490
Evimdeyim (bir dönüş hikayesi) koleksiyonu
Halil, Paşa, Manzara, Ankara, Resim, Heykel, Müzesi, Tuval, Yağlı, Boya
Ankara RHM - Yeni Resim Deposu - RAF 12

Eserin Fotoğrafları