Cami İçi

Şevket Dağ yaşamı boyunca cami mekânlarının içlerinde resimler yapar. Dağ’ın ilgi duyduğu konu enteriyörlerdir. 

Kapalı mekân içine pencerelerinden sızan ışık huzmelerini görselleştirmek ve bunları resimlemek Şevket Dağ'ın en hoşuna giden uğraş olmalıdır. 

Ayrıntılı işçiliğine katılan ışık oyunları için, iç mekânlar ayrıcalıklı değerler sunar Dağ’a. Rüstem Paşa Camii’nin, ayrı ayrı motiflerden oluşan İznik çinilerinin adeta motif envanteri olan farklı kompozisyonlarla bezeli çini panolarla bezenmiş duvarları ve loş mekânı Dağ’ın en çok resimlediği konular arasında yer alır. 

Sanatçının eserleri arasında Yeni Camii ve Rüstem Paşa Camii özel bir yer tutmaktadır. Rüstem Paşa Camii’si, Şevket Dağ’ın yapmış olduğu çok sayıdaki iç mekân resimleriyle sanat dünyasında tanıtılmış ve belgelenmiş olur. 

Şevket Dağ’ın “Cami Kapısı” ve “Cami İçi” adlı eserleri, hem konu seçkisi hem de kompozisyon değerleri, ışık akışları olarak sanat anlayışını yansıttığı için tipik ve önemli örneklerdir. 

Çerçeve Tanımı: Sarı yaldız boyalı, bitki motifi kabartmalı, oluklu ahşap çerçevelidir. 

 

Eser Özellikleri

Resim
Şevket Dağ (1876 - 1944)
Yapım Tarihi: 1928
Yağlı Boya
Tuval Üzerine Yağlı Boya
Çerçeveli: 102,5 X 77 cm
Çerçevesiz: 80,5 X 54,5 cm
R-2545
Evimdeyim (Bir Dönüş Hikâyesi) Koleksiyonu
Şevket, Dağ, Tuval, Yağlı, Boya, Ankara, Resim, Heykel, Müze, Cami, İçi, 1928
Ankara RHM - Hoca Ali Rıza Salonu