Sergi Süresi | 30 Ekim - 30 Kasım 1985 |
Sergi Mekânı | Devlet Güzel Sanatlar Galerisi, Ankara |
Seçici Kurul | - Mehmet ÖZEL (Başkan, Güzel Sanatlar Genel Müdürü) - Prof. Özdemir ALTAN - Prof. Tamer BAŞOĞLU - Prof. Sadi DİREN - Kayıhan KESKİNOK - Kaya ÖZSEZGİN - Prof. Mustafa PİLEVNELİ - Prof. Adnan TURANİ |
Sergi Yöneticisi | M. İlhan İLİK (Güzel Sanatlar Gn. Md. Galeriler ve Müzeler Şube Müdürü) |
Seçici Kurul Gerekçeli Raporu:
"46. Devlet Resim ve Heykel Sergisi seçici kurulu, İstanbul ve Ankara'da yaptığı değerlendirme toplantılarında, sergi için değişik yörelerden gönderilen 518 resim ve 50 heykeli incelemiş, yönetmelik gereğince, ilk aşamada sergilenmeye değer görülen 86 resim ve 17 heykeli, ikinci aşamada, devletçe satın alınacak 18 resim ve 2 heykeli seçmiş, daha sonra da ödüle değer bulduğu yapıtları, açık tartışma yöntemine bağlı kalarak ve oy çokluğu ilkesi uyarınca belirlemiştir.
Bu belirlemeye göre, Ayşe Başaran'ın "Adsız", M. Zahit Büyükişleyen'in "Bir İç Anadolu Analizi", Hüsamettin Koçan'n "Çağrışımlardan", Osman Zeki Oral'ın "Ereğli-Bozhane Önü" adlı yağlıboya tabloları; Bünyamin Özgültekin'in "Milyondan Biri" adlı gravürü, Osman Mete Demirbaş'ın "Kompozisyon" adlı ahşap heykeli ve Meriç Hızal'ın "Ana ve Çocuk" adlı bronz heykeli, 46. Devlet Resim ve Heykel Sergisi başarı ödüllerini kazanmışlardır.
Seçici Kurul, bu değerlendirmeyi yaparken, kuşak ve eğilim ayrımını göz önüne almaksızın, her yapıtın kendi doğrultusunda teknik ve estetik tutarlılığı, çağdaş sanatımıza getirebileceği özgün değerin payı ve anlamı üzerinde durmuş, geleceğe yönelik araştırıcı duyarlığın sınırlarını zorlayan, kalıcılığı ilke edinen, özgün bir anlatıma ulaşma çabası gösteren çalışmalara öncelik vermiştir. Seçici kurul üyelerinin, üzerinde anlaştıkları temel ölçütlerden biri de, Devlet Sergisinin saygınlık düzeyiyle çelişmeyecek, bu serginin taşıdığı geleneksel birikime ters düşmeyecek yapıtların seçilmesinde titizlik göstermek, böylece devlet sergisine kabul edilmenin, bir değer ölçüsü olarak benimsenmesine, bu sergi nedeniyle katkıda bulunmaktır. Serginin, ilk bakışta nicelikten çok niteliği ön planda tutan görüntüsü, bu tür bir çalışma yönteminin sonucu olarak değerlendirilebilir. Teknik ve estetik açıdan, asgari başarı düzeyinin üzerine çıkabilmiş yapıtlarla sergiyi oluşturmak, seçici kurulun temel amacı olmuştur. Katılım konusunda, genç ve orta kuşak sanatçılarının gösterdiği yoğun ilgi, 46, sergiye, önceki sergiler gibi, “genç” bir görünüm kazandırmıştır. Gerek bu görünüm, gerekse katılmanın yoğunluğu, gelecek açısından umut verici olmakla beraber, yaşayan eski kuşak sanatçılarının da sergide yer almalarını özendirecek girişimlerin, devletçe gerçekleştirilmesi, seçici kurulun bir dileği olarak belirtilmiştir."
46. Devlet Resim ve Heykel Yarışması Sonuçları:
ÖDÜLE DEĞER BULUNAN ESERLER | ||||
ARZU AYŞE BAŞARAN | ADSIZ | 160x180 | Yağlı Boya | RESİM |
M. ZAHİT BÜYÜKİŞLEYEN | BİR İÇ ANADOLU ANALİZİ | 145x245 | Yağlı Boya | RESİM |
HÜSAMETTİN KOÇAN | ÇAĞRIŞIMLARDAN | 130x200 | Yağlı Boya | RESİM |
OSMAN ZEKİ ORAL | EREĞLİ-BOZHANE ÖNÜ | 79x68 | Yağlı Boya | RESİM |
BÜNYAMİN ÖZGÜLTEKİN | MİLYONDAN BİRİ | 42x43 | Gravür | RESİM |
OSMAN METE DEMİRBAŞ | KOMPOZİSYON | 46x33x38 | Ağaç Yontu | HEYKEL |
MERİÇ HIZAL | ANA VE ÇOCUK | 73x18x20 | Bronz Döküm | HEYKEL |
SATIN ALINMAYA DEĞER BULUNAN ESERLER | ||||
NURİ ABAÇ | GELİN ADAYLARI | 110x148 | Yağlı Boya | RESİM |
AYNUR AYTAÇ | DÜZENLEME | 92x72 | Yağlı Boya+Kolaj | RESİM |
BÜNYAMİN BALAMİR | ENDİŞE | 100x100 | Yağlı Boya | RESİM |
VİLDAN ÇETİNBAŞ | ENDİŞE | 100x100 | Yağlı Boya | RESİM |
NAZLI DAMLACI | İZDÜŞÜM | 100x90 | Karışık Teknik | RESİM |
FATMA EYE | EFES MERYEM ANA | 81x100 | Yağlı Boya | RESİM |
ZAFER GENÇAYDIN | İÇ GERİLİM | 100x100 | Yağlı Boya | RESİM |
ARSLAN GÜNDAŞ | GENÇ KIZ VE KUŞLAR | 71x84 | Yağlı Boya | RESİM |
AHMET AYDIN KAPTAN | KARADENİZ TÜRKÜLERİ | 21x21 | Gravür | RESİM |
OYA KINIKLI | AYNALI KADIN | 110x120 | Yağlı Boya | RESİM |
HAYATİ MİSMAN | KOMPOZİSYON | 50x55 | Gravür | RESİM |
CUMA OCAKLI | GÜPEGÜNDÜZ BİR RÜYA | 143x130 | Yağlı Boya | RESİM |
HÜSEYİN YÜCE | PEYZAJ | 70x50 | Yağlı Boya | RESİM |
SERGİLENMEYE DEĞER BULUNAN ESERLER | ||||
GÜLER AKALAN | KOMPOZİSYON | 55x60 | Gravür | RESİM |
BAHATTİN AKAY | DAĞ YOLU | 88x110 | Yağlı Boya | RESİM |
SABRİ AKÇA | YARIM KALAN BESTE İÇİN | 47x56 | Akrilik | RESİM |
GÜLÇİN AKSOY | TAŞLAR | 62x54 | Yağlı Boya | RESİM |
SELİM ALTAN | KOMPOZİSYON | 213x120 | Karışık Teknik | RESİM |
MİNE ARASAN | BOŞ YAŞAM | 50x53 | Gravür | RESİM |
OKTAY ANILANMERT | ASSOLİST SANATÇI | 50x60 | Yağlı Boya | RESİM |
HABİP AYDOĞDU | PARİS CADDELERİNDE BİRA BARDAKLARI AKŞAM TELEKSİ GEÇİYOR | 80x80 | Yağlı Boya | RESİM |
HABİP AYDOĞDU | SÖYLEM TUVALİ AŞTI | 80x80 | Yağlı Boya | RESİM |
ALPARSLAN BALOĞLU | 100x140 | Yağlı Boya | RESİM | |
EROL BATIRBEK | GÖRÜNÜM 1 | 80x65 | Yağlı Boya | RESİM |
ŞADAN BEZEYİŞ | İSTANBUL 17 | 52x92 | Yağlı Boya | RESİM |
ŞEREF BİGALI | PARK | 61x50 | Yağlı Boya | RESİM |
HÜSEYİN BİLGİN | BEYAZ SEVİNCİ | 80x80 | Yağlı Boya | RESİM |
FATOŞ BEYKAL | KARARTMA YA DA SAKLI SÖZ | 100x270 | Karışık Malzeme | RESİM |
CEMAL BİNGÖL | A.KARAHİSARI ANISINA (HALI DESENİ) | 100x70 | Yağlı Boya | RESİM |
İSMAİL ATEŞ | BİRİKİM | 80x100 | Yağlı Boya | RESİM |
BÜNYAMİN BALAMİR | YAŞANMIŞLIĞIN SİMGESİ | 100x130 | Yağlı Boya | RESİM |
MEHMET BAŞBUĞ | MOLA | 75x115 | Yağlı Boya | RESİM |
GÖREN BULUT | OVER THE ROOFS | 95x87 | Ağaç Baskı | RESİM |
FİKRİ CANTÜRK | HİÇ YAŞANMAMIŞ BİR MASAL | 120x100 | Yağlı Boya+Akrilik | RESİM |
İBRAHİM BOZKUŞ | RADYO VERİCİLERİ | 66x77 | Yağlı Boya | RESİM |
ALİ CANDAŞ | KIRMIZILI KADIN | 86x91 | Yağlı Boya | RESİM |
İHSAN ÇAKICI | COŞKU | 70x100 | Karma | RESİM |
TEMUÇİN ÇEVİREN | AKTAŞ MAHALLESİNDEN GÖRÜNÜŞ | 68x91 | Yağlı Boya | RESİM |
BEKİR SAMİ ÇİMEN | ÇİZGİ-YÜZEY-HACİM VE RENK | 100x120 | Yağlı Boya | RESİM |
YUSUF ÇÖLOĞLU | IHLARA 1 | 115x124 | Yağlı Boya | RESİM |
NAZLI DAMLACI | İZDÜŞÜM 11 | 100x90 | Karışık Teknik | RESİM |
NESRİN DEMİREL | PİSİ PİSİ | 25x35 | Yağlı Boya | RESİM |
TURAN ENGİNOĞLU | BEYAZ DUVARLI EV | 90x100 | Yağlı Boya | RESİM |
BİLAL ERDOĞAN | RASTLANTI ZORUNLUK | 145x195 | Yağlı Boya | RESİM |
BEHİYE EYİKAN | KOMPOZİSYON | 60x50 | Gravür | RESİM |
ADEM GENÇ | İNŞAAT | 113x147 | Yağlı Boya | RESİM |
VEYSEL ÜNAY | DAĞLAR | 113x147 | Yağlı Boya | RESİM |
SÜHENDAN FIRAT | MAVİ DÜNYA | 100x120 | Değişik Teknik | RESİM |
NURAN GÜNGÖRENCAN | KOMPOZİSYON | 100x100 | Yağlı Boya | RESİM |
CAHİT GÜRAYDIN | BALIKÇILAR | 80x65 | Yağlı Boya | RESİM |
HALUK IŞIK | YAŞANACAK | 80x100 | Yağlı Boya | RESİM |
NAMIK IŞIK | SEÇKİN FENDAMER | 101x137 | Yağlı Boya | RESİM |
HAKKI İNAN | PEYZAJ | 101x101 | Yağlı Boya | RESİM |
HAMZA İNANÇ | GURBET ÇİÇEKLERİ | 70x98 | Yağlı Boya | RESİM |
ŞİRİN İSKİT | KARNAVAL | 150x120 | Yağlı Boya | RESİM |
AYFER İŞLEK | YAZ BOZ | 90x120 | Yağlı Boya | RESİM |
NÜZHET İSLİMYELİ | PEYZAJ 82 | 46x55 | Yağlı Boya | RESİM |
MÜŞERREF RASİM KÖKTÜRK | BÜYÜK KURTARICIMIZ M. KEMAL ATATÜRK VE İSMET İNÖNÜ | 97x136 | Yağlı Boya | RESİM |
ALİ KOTAN | İSİMSİZ | 110x120 | Yağlı Boya | RESİM |
NÜZHET KUTLUĞ | UZAY SERİSİNDEN 15 | 91x118 | Yağlı Boya | RESİM |
ÜLKER MUNCUK | AĞAÇTAKİ ÇELİŞKİ | 69x70 | Karma Batik | RESİM |
MUSTAFA OKAN | SOHBET | 120x130 | Yağlı Boya | RESİM |
CUMA OCAKLI | KARAR | 130x130 | Yağlı Boya | RESİM |
SENAY ÖNAL | KOMPOZİSYON | 100x70 | Karışık Teknik | RESİM |
DİNÇER ÖZEN | SAKARYA'DA ADSIZ TEPE | 110x120 | Yağlı Boya | RESİM |
Ü. ILGAZ ÖZGEN | NATÜRMORT | 47x33 | Yağlı Boya | RESİM |
FEYHA ÖZSOY | STOCKHOLM'DEN GÖRÜNÜM | 100x80 | Yağlı Boya | RESİM |
SALDIRAN ÖZMEN | MİTOLOJİK | 69x80 | Yağlı Boya | RESİM |
MELİH ÖZTÜRK | KOMPOZİSYON | 115X130 | Yağlı Boya | RESİM |
HASAN PEKMEZCİ | TOPRAK | 155x110 | Yağlı Boya | RESİM |
HASAN PEKMEZCİ | DENİZ | 45x43 | Serigrafi | RESİM |
MUHARREM PİRE | TAZELENMİŞ ANLAŞMA | 94x144 | Yağlı Boya | RESİM |
UĞURGÜN PAMİR | NOSTALGIA 2 | 50x50 | Gravür | RESİM |
HASAN RASTGELDİ | GÜNEY DOĞU'DAN | 100x100 | Yağlı Boya | RESİM |
FAHRİ SÜMER | KONAK'TA GECE | 65x85 | Yağlı Boya | RESİM |
SEVGÜL TAVİLOĞLU | SOYUT KOMPOZİSYON | 64x73 | Yağlı Boya | RESİM |
ALİ TUTAR | PEYZAJ | 26x18 | Gravür | RESİM |
MEHMET UZEL | REYHAN'IN EVİ | RESİM | ||
MÜNİR YÜCEL | KARADENİZ'DE BİR KÖY | 105x120 | Yağlı Boya | RESİM |
VURAL YURDAKUL | İÇİMDEKİ ÇIPLAK | 140x101 | Yağlı Boya | RESİM |
MEHMET YÜCETÜRK | İSMAİL AĞA'NIN HARMANI | 65x92 | yağlı Boya | RESİM |
AYDIN AŞKAN | DİYALOG | 80x60x120 | Metal-Sac Dövme | HEYKEL |
NUSRET BAŞÖNER | DÖNENCE | 47x30x50 | Ağaç Oyma | HEYKEL |
ARSLAN BAŞPINAR | İSİMSİZ | 33x18x16 | Ağaç Oyma | HEYKEL |
YÜKSEL BİNGÖL | ELEMENTAR KOMPOZİSYON | Ahşap+Yağlı Boya | HEYKEL | |
ZERRİN BÖLÜKBAŞI | KOCATEPE'DEN | 49x24x25 | Mermer | HEYKEL |
TURHAN ÇETİN | KRALİÇE 1 | 49x24x25 | Mermer | HEYKEL |
TURHAN ÇETİN | KRALİÇE 2 | 35x30x27 | Granit | HEYKEL |
VİLDAN ÇETİNTAŞ | BÜST | 30x30x27 | Alçı Döküm | HEYKEL |
MÜMTAZ DEMİRKALP | FİGÜR | 20x25x86 | Ağaç Oyma | HEYKEL |
MÜMTAZ DEMİRKALP | KADIN | 25x25x52 | Mermer | HEYKEL |
HAMİYE ÇOLAKOĞLU | KOMPOZİSYON | Seramik | HEYKEL | |
BİRNUR ERALDEMİR | HEYKEL | 105x25x35 | İp Konstrüksiyon | HEYKEL |
BERİKA İPEKBAYRAK | ALÇI BÜST | 30x35x46 | Alçı | HEYKEL |
ŞAHİN ÖZYÜKSEL | GODOT'NUN GELİŞİ | 120x80x80 | Demir Kaynak | HEYKEL |
İSMAİL SEBAHATTİN TUNABOYLU | BOŞLUK | 38x39x40 | Mermer | HEYKEL |