Katılım | 61. Devlet Resim ve Heykel Yarışması'na; Ankara, İstanbul ve İzmir'deki toplama merkezlerinden olmak üzere 653 sanatçı 1026 eserle katılmış, 171 sanatçının 179 eseri sergilenmiştir. |
Seçici Kurul | - Turan EROL (Seçici Kurul Başkanı) - Hamiye ÇOLAKOĞLU - Hayati MİSMAN - Ferit ÖZŞEN - Hasan PEKMEZCİ - Mustafa PİLEVNELİ - Süleyman Saim TEKCAN - Metin YURDANUR - Asım CEBECİ (Kültür Bakanlığı Temsilcisi) |
Dia Çekimi | İsmet AKDENİZ |
Katalog'dan;
Devlet Resim ve Heykel Sergisi'ne İlişkin bir Model Önerisi - Prof. Dr. Turan EROL
"Devlet Resim ve Heykel Sergisi ülkemizde sanat alanında Devlet desteğinin tipik bir örneğidir. Altmış yılı aşan tarihinde sanatçılar arasında en çok tartışılan bir organizasyon olması bir bakıma bu sergiden yana kaydedilmesi gereken olumlu bir nottur. Devlet Resim ve Heykel Sergisi ressamlarımız ve heykeltıraşlarımız için değerli bir olanak, özellikle genç sanatçılar için kendini sınama ve kanıtlama alanı sayıla gelmiştir. Çünkü Türkiye'de Seçici Kurul ve ödül sistemini öngören ilk büyük toplu sergi Devlet Resim ve Heykel Sergisi'ydi. ilk kez 1939 yılında Ankara Sergi Evi'nde önceki yıllarda düzenlenen "İnkılap Resimleri", 1. ve il. "Birleşik Sergi"lerden edinilen deneyimlerin ardından ulaşılmış nihai bir çözüm olarak açılan Devlet Resim ve Heykel Sergisi, Devlet eliyle sanat yaşamımıza getirilmiş, kurumlaştırılmış bir organizasyon olsa bile, özgür yaratıcılığı özendiren yönetmeliğiyle plastik sanatlar alanında resmi havadan uzak, bağımsız, güdümsüz bir sanat hareketi özniteliğini günümüze kadar koruyabilmiştir. Zaman zaman işleyiş, yürütme, düzenleme konularında bazı teknik değişiklikler geçirmiş olsa da sergi yönetmeliğinin özgür yaratıcılığı öngören, sanatçıları eğilim, anlayış ve malzeme seçiminde serbest bırakan maddesi hiç değişmeden süre gelmiştir. Doğrusu, sanatçılarımız da bazen değişen siyasal koşullar altında iktidarların yersiz müdahalelerini savuşturmayı bilmişler, özgün yaratıcılıktan ödün vermeğe yanaşmamışlardır.
Plastik sanatlar yaşamımızda Devletin izlediği yol, aslını söylemek gerekirse yön verme niyeti şöyle dursun, genelde yürek burkan bir ilgisizlik ve işi doğal akışına bırakmak olmuştur. Gerçekten de Devletin sanatsal yaratıcılık karşısındaki tutumu, hiç bir zaman radikalleşmemiş, olaya biraz da kenardan bakan bir seyirci tavrını pek aşamamıştır. Bu durum kuşkusuz hesaplı olarak tercih edilmiş bir yaklaşım biçimi değildir, bunda bazı kültürel ve toplumsal nedenler aramak mümkündür, ancak konuyu böyle bir yazının sınırları içinde irdelemeye girişmeyip asıl sorunları ele alalım:
Yaşadığımız süreçte Devlet'in sanat alanındaki işlevi ne olacaktır? Tablo, heykel alım satımının giderek verimli bir iş alanı olmağa başlamış bulunması ve bu gelişmenin yanı sıra özel girişimcilerce, bankalar ve vakıflarca yürütülen etkinlikler, Devlet desteğinin biçim değiştirmesine yol açacaktır. Devlet desteği başarılı, önemli ürünleri satın alma, iyi düşünülmüş ve hazırlanmış projelere parasal destek sağlama biçiminde yürütülecektir. Bununla birlikte gelenekselleşmiş, kurumsallaşmış bir sanat hareketinin devam etmesi de güzeldir. Ancak Devlet Resim ve Heykel Sergisi, adından başlanarak yönetmeliğinde yapılacak değişikliklerle çağa uydurulmalıdır. Bu sergiye giderek zayıflayan ilgiyi canlandırmanın yolları istenirse bulunabilir.
61. Serginin Seçici Kurulu'nun eleme ve değerlendirme çalışmaları sırasında yaşanılan çelişkilerden söz etmekte yarar görüyorum. Adı Devlet Resim ve Heykel Sergisi olsa da, Sergi Yönetmeliği, Resim, Heykel, Özgün Baskı ve Seramik olmak üzere dört dala ayrılıyor ve sanatçılara dört ayrı dalda sergiye katılma ve yarışma olanağı veriyor. Gözlemim, bu ayırımını giderek zorlanmağa başlamış olduğudur. Örneğin seramik dalında yarışmaya katılmış olduğu halde seramik sanatının ilkeleriyle hiç ilgisi olmayan, pek ala heykel sayılabilecek bir işe seramik ödülü; özgün baskının çoğaltılabilirlik özelliğine hiç uymayan bir çalışmanın resim dalında yarışması daha uygun alacakken, nedense özgün baskı dalında sergiye katılmış olması seçici kurulda tereddütlere, tartışmalara neden olmaktadır. öte yandan dokuz üyeden oluşan Seçici Kurulun oluşturulmasında her dal için uzmanlaşmış temsilciler bulunmasına çalışılmış gözükse de, bütün dallarda eşit oy hakkına sahip bu üyeler tercihlerinde çelişkiye düşebiliyorlar. Örneğin, demir ayaklar üzerine yerleştirilmiş ve suyla doldurulmuş akvaryumlardan oluşan bir "yerleştirme" (installation) akvaryumların içine cam ve seramik parçaları atılmış olduğu için seramik yapıt sayılıyor, üstelik de ödüllendiriliyorken, resim dalında fotoğrafa ya da bilgisayara dayandırılan işlere kuşkuyla yaklaşılıyor.
Günümüzde plastik sanatlar alanında kategorik dal ayırımı yapmak dünyanın gidişine ters bir tutumdur. Devlet Resim ve Heykel Sergisi ad ve kavram (concept) değiştirmeli ve kendini yenilemeli, adı belki de "Devlet Sanat Sergisi" olmalı. .. Her şeyden önce dal ayırımı kaldırılmalı, her ne biçimde gerçekleştirilmiş olursa olsun "Yapıt" (eser, iş, tasarım) değerlendirmeye alınmalıdır. Nasıl ki 1970'lerin başında Birinci, İkinci gibi sıralama biçiminden vazgeçilerek, "Başarı Ödülleri" sistemine geçilmişse, bundan sonra da yapıt, iş tasarım, her ne biçimde ve hangi tür gereçlerle gerçekleştirilmiş olduğuna bakılmaksızın özgünlük, buluş, teknik beceri, düşünce, duyarlık değerlendirilmelidir. Seçici kurul Devletçe satın alınacak yapıtları bu ölçütlerle saptamalıdır.
Şimdi asıl soruna geliyoruz: Seçici kurul (jüri) sorunu. Günümüzde eski zamanların sergi komiseri, yetkileri çok genişletilerek tek seçici kimliği ve "crator'' adı ile karşımıza çıktı. Devlet sanat sergisi (ya da "Kültür Bakanlığı Sanat Sergisi") için tek seçici modelini öneriyor değilim; ancak seçici kurulun bileşimi çok ciddi bir konudur. Her koşul ve durumda geçerli, mutlak bir güzellik örneği olsaydı, yapıtlar kafadaki bu modele göre değerlendirilebilir, seçici kurulların işi pek kolaylaşmış olurdu. Belki de bireyin ötesinde ortak bir estetik duyumdan söz edilebilirdi. Ancak her yapıtın öznel yaratılma koşullarını yaşamadan o yapıtı anlamak mümkün olmuyor. Her yapıt, onu yaratanın benliğinde oluşan örneğe uygunluğu oranında değer kazanacağına göre, değerlendiricinin her şeyden önce sanatçının niyetini anlamaya çalışması gerekiyor. Bu yüzden olumlu ya da olumsuz bütün değerlendirmeler, bütün red ve kabuller tartışmaya yol açabiliyor. Özellikle geleneksel, kurumsal ve kabul görmüş sanata karşıt ve yeni olanlar, bir başka anlatımla "avandgarde" olanlar, yeni ve alışılmadık olanlar, kabul görme bağlamında riski göze alanlardır. Sarsıcı olma, mesaj iletme dileği, biçimlendirme ve anlatımda yeni yollar ve araçlar karşısında eleştirinin, değerlendirme işlevinin çaresizliğini düşünelim... Eleştirmen bilmediği ya da şöyle böyle bildiği bir arazide yol göstericilik görevi üstlenmeğe cesaret etmiş bir şaşkından başka nedir? Yarışmaların sonuçları üzerine kaleme alınmış gerekçeler çoğun işlerin amacının dışında yorum ve açıklamalar olmaktan öteye gidememiştir. Seçici kurullara yöneltilmiş itirazları, kuşkuları bu nedenlerle kişisel olarak haksız bulmuyor, bir yandan da hiç bir seçici kurulun herkesi inandırabileceğini de mümkün görmüyorum.
Seçici kurul üyelerinin saptanmasında güne uygun farklı ölçütler getirilebilir. Ne var ki ödül sisteminden vazgeçerek Kültür Bakanlığı'nın bir yıl içinde yapacağı bütün satın almaların "Devlet Sanat Sergisi"nden yapıt satın alma biçiminde gerçekleştirilmesi sanat yaşamımızda farklı bir havanın esmesine yol açabilir, olumlu bir hareket uyandırabilir. Duyurma işlerine de artık gerektiği ölçüde önem vermenin zamanı gelmiş geçiyor. Yıllardır Devlet Resim ve Heykel Sergisi tam bir sessizlik içinde açıldı ve kapandı. Oysa Devlet Resim ve Heykel Sergisi gibi, daha çok gençlerin katıldığı bir etkinlik yurtta her yıl bir sanat bayramı havası estirebilirdi."
61. Devlet Resim ve Heykel Yarışması Sonuçları:
RESİM YARIŞMASI ÖDÜLLERİ | ||||
ŞENİZ AKSOY | KIRMIZI NEHİR | 200x155 | Akrilik | BAŞARI |
YILDIZ E. DOYRAN | İSİMSİZ II | 150x120 | Akrilik | BAŞARI |
ZEYDAN AKSEL GÖZ | MİTTE | 130x130 | Akrilik | BAŞARI |
ÜNAL KUŞ | UÇMAK | 140x150 | Yağlı Boya ( Y.B. ) | BAŞARI |
K. TUNÇ TANIŞIK | SERT DUVARI TINMAK | 130x200 | Yağlı Boya ( Y.B. ) | BAŞARI |
ALİ AÇIKALIN | YABANCILAŞMA | 98x99.5 | Yağlı Boya ( Y.B. ) | SERGİLEME |
MURAT AKAGÜNDÜZ | KARABATAKLARI İKNA YOLU | 145x200 | Yağlı Boya ( Y.B. ) | SERGİLEME |
REYHANİ AKAN | DEPREM | 97x195 | Akrilik | SERGİLEME |
M. ENVER AKMANER | YÜZSÜZLER II | 100x110 | Akrilik | SERGİLEME |
DOĞAN AKBULUT | YIĞIN İNSANLARI | 120x150 | Yağlı Boya ( Y.B. ) | SERGİLEME |
MUSTAFA AKTUĞ | MAVİ DERİNLİK | 140x90 | Yağlı Boya ( Y.B. ) | SERGİLEME |
MEMİŞ ASLAN | ANADOLU İDOLLERİ VE MOR | 107x73 | Yağlı Boya ( Y.B. ) | SERGİLEME |
MEHMET ASLIŞEN | YANILSAYANLAR | 110x55 | Yağlı Boya ( Y.B. ) | SERGİLEME |
CANAN ATALAY | UZAKLARA | 190x125 | Akrilik | SERGİLEME |
İSMAİL ATEŞ | EVREN TASARIMLARI SARI | 130x100 | Yağlı Boya ( Y.B. ) Akrilik | SERGİLEME |
BENGÜ BAHAR | ODA I | 125x105 | Karışık | SERGİLEME |
GÜLŞAH BAYRAKTAR | İSİMSİZ | 50.5x71 | Karışık | SERGİLEME |
BURCU OR BAYRAM | SOYUT-İSİMSİZ 2 | 145x145 | Akrilik ve Kristal Harç | SERGİLEME |
DİLEK BİRDİNÇ | MUSKA | 120x100 | Yağlı Boya ( Y.B. ) | SERGİLEME |
MEHMET BOZTAŞ | RENKLERİN SENFONİSİ | 80x100 | Akrilik | SERGİLEME |
HALİL COŞKUN | ÇEŞİTLEMELER II | 100x120 | Karışık | SERGİLEME |
RIDVAN COŞKUN | YAKINDAKİ İZLER | 100x120 | Yağlı Boya ( Y.B. ) | SERGİLEME |
MURAT ÇELİK | KİRLENMİŞ ÜLKENİN OBJESİ | 170x105 | Karışık | SERGİLEME |
E. OKTAY DEĞİRMENCİ | İSİMSİZ | 100x120 | Akrilik | SERGİLEME |
NESRİN DEMİREL | İSİMSİZ I | 60x70 | Yağlı Boya ( Y.B. ) | SERGİLEME |
SİNAN DEMİRTAŞ | BASAMAKLAR (KIŞ) | 70x200 | Akrilik | SERGİLEME |
AHMET RÜŞTÜ DOĞAN | İSİMSİZ | 70x90 | Yağlı Boya ( Y.B. ) | SERGİLEME |
NACİ DOĞAN | İSİMSİZ | 140x140 | Yağlı Boya ( Y.B. ) | SERGİLEME |
YUNUS EMRE DOKUMACI | KAHVERENGİ | 80x80 | Yağlı Boya ( Y.B. ) | SERGİLEME |
HAYRİ ESMER | AKŞAM RENGİNDE BİR DÜŞ | 120x150 | Akrilik | SERGİLEME |
ATA YAKUP KAPTAN | ŞEYTAN SOFRASI | 150x150 | Karışık | SERGİLEME |
EKREM KARAVİT | İKİ İSİMSİZ | 120x90 | Yağlı Boya ( Y.B. ) | SERGİLEME |
BEDRİ KARAYAĞMURLAR | EV İÇLERİNDEN | 140x180 | Akrilik | SERGİLEME |
ALPASLAN KAYA | BAKIŞA DAİR | 101x102 | Akrilik | SERGİLEME |
GÜLVELİ KAYA | GECE I | 150x200 | Karışık | SERGİLEME |
MERAL KELEŞ | İSİMSİZ | 80x66 | Karışık | SERGİLEME |
MERAL KELEŞ | İSİMSİZ | 80x66 | Karışık | SERGİLEME |
YILDIZ KORUR ERSAĞDIÇ | KARANLIĞIN BİR YÜZÜ | 100x70 | Karışık | SERGİLEME |
ŞÜKRAN MERTCAN | PASTORAL | 130x170 | Akrilik | SERGİLEME |
EMRE OKÇUER | ÇEŞİTLEMELER II | 160x150 | Karışık | SERGİLEME |
CEZMİ ORHAN | ARŞA YOLCULUK | 120x110 | Yağlı Boya ( Y.B. ) | SERGİLEME |
ASLIHAN ÖNAL | ART ALAN | 100x70 | Astarlı Kağıt Üzeri Yağlı Boya ( Y.B. ) | SERGİLEME |
MEHMET ÖRS | " " | 76x94 | Akrilik | SERGİLEME |
CEBRAİL ÖTGÜN | DENGE "GODOT'YU BEKLERKEN" | 162x143 | Karışık | SERGİLEME |
LÜTFİ ÖZDEN | İSİMSİZ I | 150x128 | Yağlı Boya ( Y.B. ) | SERGİLEME |
FERHAT ÖZGÜR | SECDE | 146x118 | Sunta Ü.K. | SERGİLEME |
BANU ÇİÇEK ÖZAL | " " | 85x115 | Akrilik | SERGİLEME |
CAN ÖZAL | İSİMSİZ | 102x122 | Yağlı Boya ( Y.B. ) | SERGİLEME |
SÖBÜTAY ÖZER | MAVİ AĞAÇ VE BİSİKLETÇİ | 200x150 | Yağlı Boya ( Y.B. ) | SERGİLEME |
ÖZGÜR ÖZKAN | AKUT NEKTRETİJAN | 100x100 | Akrilik | SERGİLEME |
HASAN RASTGELDİ | 700. YIL ANISINA | 140x130 | Karışık | SERGİLEME |
CENGİZ SAVAŞ | YÜREK SIKINTISI I | 180x145 | Yağlı Boya ( Y.B. ) | SERGİLEME |
MUSTAFA SEKBAN | KAMPÜS | 150x130 | Yağlı Boya ( Y.B. ) | SERGİLEME |
KENAN SEKMEN | İSİMSİZ | 160x100 | Karışık | SERGİLEME |
ŞEVKET SÖNMEZ | AKORTEONCU I | 120x80 | Yağlı Boya ( Y.B. ) | SERGİLEME |
SABAHATTİN ŞEN | İSİMSİZ I | 100x80 | Yağlı Boya ( Y.B. ) | SERGİLEME |
AYHAN TAŞKIRAN | GÖKTE DOĞDULAR, YERDE BÜYÜDÜLER | 180x200 | Karışık | SERGİLEME |
CAN TATLIPARMAK | KENT DOKUSU, YAŞAM GEÇİŞLERİ | 100x81 | Yağlı Boya ( Y.B. ) | SERGİLEME |
MUZAFFER TİRE | STATUS | 104x104 | Karışık | SERGİLEME |
N. KEMAL TOPÇU | İSİMSİZ | 100x150 | Yağlı Boya ( Y.B. ) | SERGİLEME |
FERİHA TUĞRAN | HERMETİKRİTÜEL | 100x115 | Akrilik | SERGİLEME |
DİLEK TÜRKMENOĞLU | PEYZAJ | 100x70 | Karışık | SERGİLEME |
ELÇİN ÜNAL | İSİMSİZ | 123x112 | Karışık | SERGİLEME |
AHMET VURAL | KOPUŞ | 150x130 | Yağlı Boya ( Y.B. ) | SERGİLEME |
AYLA YILMAZ | GÜNLERDEN BİR GÜN | 87x63 | Akrilik | SERGİLEME |
SOYDAN YILMAZ | UZUYORUM | 148.5x150 | Karışık | SERGİLEME |
SEMRA YÜCEL | VE TEK TANIK AHTAPOTTU | 110x200 | Yağlı Boya ( Y.B. ) | SERGİLEME |
HEYKEL YARIŞMASI ÖDÜLLERİ | ||||
AHMET AVCI | DİPSİZ KUYUDAN KAÇIŞ | 137x80x64 | Metal+Ayna | BAŞARI |
NURETTİN BEKTAŞ | DENİZ KIZI | 130x85x32 | Ahşap | BAŞARI |
BÜLENT ÇINAR | ÇAĞI AŞMAK | 10x95x100 (6 parça) | Düzenleme | BAŞARI |
ERCAN DEMİR | DOĞANIN İŞGALİ | 198x155x50 | Ahşap+Metal | BAŞARI |
REMZİ SAVAŞ | MEYDAN | 60x60x90 | Demir | BAŞARI |
BARIŞ AKZAMBAKLAR | " " | 103x68x30 | Metal | SERGİLEME |
SABİT BAYTAN | " " | 38x37x29 | Mermer Yontu | SERGİLEME |
NECDET CAN | İSİMSİZ | 80x30 | Bronz | SERGİLEME |
EVRİM ÇAMOĞLU | DENİZKIZI EFTELYA | 40x28x35 | Taş | SERGİLEME |
VİLDAN ÇETİNTAŞ | FORM | 50x27x27 | Polyester Döküm | SERGİLEME |
O. METE DEMİRBAŞ | KADIN 1 | 173x40x30 | Demir Dekupaj ve Kaynak | SERGİLEME |
BURAK DERİNEL | ALET 2 | 100x30x45 | Taş+Metal | SERGİLEME |
ZEKAYİ ER | KOMPOZİSYON | 63x53x32 | Metal | SERGİLEME |
YILDIZ GÜNER | KUŞLU FİGÜR | 30x30x70 | Ahşap Yontu | SERGİLEME |
ÜNSAL İÇÖZ | TEKNE I | 100x90x35 | Metal | SERGİLEME |
YÜCEL KALE | KORUNAK II | H: 200 | Ahşap Yontu | SERGİLEME |
LEVENT BARIŞ KARA | SERBEST | 160x60x15 | Metal | SERGİLEME |
NESRİN KARACAN | SERBEST | 130x38 | Pik Döküm Asit | SERGİLEME |
CENGİZ KAYA | UÇAK | 60x60x30 | Metal | SERGİLEME |
MUSTAFA KEYSAN | MEKANSAL III (YAŞAM ÜZERİNE) | 200x140x130 | Metal Kaynak (Kompozisyon) | SERGİLEME |
CAHİT KOÇÇOBAN | PENCERE | 125x60x25 | Ahşap | SERGİLEME |
CAN KÜÇÜKTEPEPINAR | İSİMSİZ | 65x44x21 | Karışık Mermer+Bronz | SERGİLEME |
CAN ÖZAL | " " | 155x17x28 | Ahşap+Metal | SERGİLEME |
NURCAN PERDAHÇI | ANTİKİTEDEN 2000'E SPİRALİN YORUMLANMASI | 168x32x26 | Metal Üzerine Boya | SERGİLEME |
SEÇKİN PİRİM | DÜŞLEDİĞİN ANDA ORADAYIM | 200x25x50 | Ahşap Pleks | SERGİLEME |
ERCAN SAĞLAM | " " | 95x150x200 | Ahşap | SERGİLEME |
ŞİNASİ TEK | KAFA ÜSTÜ FİGÜR | 84x37x30 | Bronz Döküm | SERGİLEME |
SONGÜL TELEK | SIRT | 38x40x20 | Taş | SERGİLEME |
VAROL TOPAÇ | ÇARK-I FELEK | 150x150x60 | Ahşap+Metal | SERGİLEME |
NURBİYE UZ | İSİMSİZ II | 35x53x28 | Mermer | SERGİLEME |
HAKAN UZUNER | KUTSAL MAYA | 200x57x26 | Karışık | SERGİLEME |
CEYHUN YAMAN | İSİMSİZ | 150x90x29 | Ahşap Yontu | SERGİLEME |
FERİT YAZICI | İSİMSİZ | 170x117x64 | Ahşap Yontu | SERGİLEME |
EBRU YILMAZ | İSİMSİZ | 200x95x40 | Ahşap Yontu | SERGİLEME |
ERCAN YILMAZ | ANLAM | 158x65x120 | Mermer Yontu+Metal+Ahşap | SERGİLEME |
ÖZGÜN BASKI YARIŞMASI ÖDÜLLERİ | ||||
YUSUF ZİYA AYGEN | SEVMEK | 50x80 | Metal Gravür | BAŞARI |
ÇİÇEK BOZKUŞ | ANAŞOK | 65x80 | Metal Gravür | BAŞARI |
CEMAL DEMİR | YOLUN SONU | 85x60 | Litografi | BAŞARI |
HASAN KIRAN | İSİMSİZ I | 165x115 | Ağaç Baskı | BAŞARI |
FEVZİ TÜFEKÇİ | TOMBUL BERTHA | 114x180 | Aquatinta | BAŞARI |
SERKAN ADIN | UNTITLED | 110x80 | Linol Baskı | SERGİLEME |
GÜLER AKALAN | REHAVET | 40x33 | Gravür | SERGİLEME |
GÜLER AKALAN | GECENİN RENGİ | 33x40 | Gravür | SERGİLEME |
NURHAN AKÇAY | SAFLIK ASKIDA | 29.8x24.5 | Aside Yedirme | SERGİLEME |
ZEYNEP AKGÜN | NEREYE | 50x70 | Gravür | SERGİLEME |
UĞURCAN AKYÜZ | A VIRTUAL LANDSCAPE | 90x130 | Cad, Plotter Baskı | SERGİLEME |
H. MÜJDE AYAN | İSKELE I | 44x28 | Linolyum | SERGİLEME |
GÜLPERİ ÇELİK | GEÇMİŞ ZAMANIN ULAŞILAMAYAN DÜŞÜ | 76x60 | Linol Baskı | SERGİLEME |
EMİN LATİF ÇETİNKAYA | " " | 70x100 | Tahta Baskı | SERGİLEME |
DENİZ DALMAN | KAREMİN HAYALİ | 70x50 | Tahta Baskı | SERGİLEME |
CEMAL DEMİR | DOĞUM | 80x60 | Litografi | SERGİLEME |
ALİ DOĞAN | İSİMSİZ | 85x70 | Ağaç Baskı | SERGİLEME |
AYŞE DOMENICONI | YILDIZLARIN ALTINDA | 50x60 | Metal Baskı | SERGİLEME |
AYŞE DOMENICONI | BARIŞ | 100x50 | Metal Baskı | SERGİLEME |
BELGİN ONAR DURMAZ | PARAVAN I-II (DİPTİK) | 91x40.5 | Ağaç Baskı | SERGİLEME |
NİLGÜN DÜLGER | İSİMSİZ | 70x50 | Tahta Baskı | SERGİLEME |
HAYRİ ESMER | ÇÖZÜLMELER | 100x70 | Gravür | SERGİLEME |
İLHAMİ ERCİVAN | DENİZİN TÜRKÜSÜ | 50x68 | Linol Baskı | SERGİLEME |
FİLİZ IŞIK | ADSIZ | 38x45 | Gravür | SERGİLEME |
YAKUP ATA KAPTAN | NO: 4376991 | 50x51 | Çinko Gravür | SERGİLEME |
DEVABİL KARA | MAVİ GÖLGE | 54x42 | Serigrafi | SERGİLEME |
DEVABİL KARA | OYUN ALANI | 53x42 | Serigrafi | SERGİLEME |
FEVZİ KAYGI | DEĞİŞTİRİLEMEZ EVRENSEL KOMPOZİSYON | 89.5x62 | Çinko Gravür | SERGİLEME |
GÜLBİN KOÇAK | DÜŞLEM | 56x68 | Litografi | SERGİLEME |
MUSA KÖKSAL | İSİMSİZ I | 85x60 | Metal Gravür | SERGİLEME |
NURİ KUZUCAN | 100x35 | Serigrafi | SERGİLEME | |
ALİ CAN METİN | YETENEKSİZLER KUŞ ÇİZER I | 50x35 | Tahta Baskı | SERGİLEME |
S. FUNDA OCAK | " " | 50x35 | Tahta Baskı | SERGİLEME |
NEŞE TELCİ ÖLMEZTÜRK | GERİYE KALAN BİR AVUÇ YERYÜZÜ | 66x54 | Ağaç Baskı | SERGİLEME |
FERHAT ÖZATAR | " " | 100x70 | Serigrafi | SERGİLEME |
SERDAR A. SEVEN | ŞANTİYE | 37x55 | Litografi | SERGİLEME |
MUHAMMET ŞENGÖZ | İSİMSİZ | 100x70 | Tahta Baskı | SERGİLEME |
ZEYNEP BURCU TOKATLI | " " | 50x35 | Tahta Baskı | SERGİLEME |
NURSEREN TOR | KADIN 2 | 70x48.5 | Çinko Baskı (Aquatinta, Asitli Oyma, Kuru Kazı) | SERGİLEME |
BİLGEHAN UZUNER | YER SALLANDI | 66x100 | Gravür | SERGİLEME |
ÖZGÜR YEŞİLLİK | DEVİNİM | 56x75 | Linol Baskı | SERGİLEME |
GÜLTEKİN YILDIZ | PAYLAŞIM | 76x60 | Ağaç Baskı | SERGİLEME |
SERAMİK YARIŞMASI ÖDÜLLERİ | ||||
SEVİM ÇİZER | KUTU SERİSİ NO:9 | 35x14x50 | Beyaz Terra, Sigillata Astar, Dumanlı Pişirim | BAŞARI |
PINAR GENÇ | İSİMSİZ | 48x20 46x26 45x20 | Serbest Şekillendirme | BAŞARI |
M. BERRİN KAYMAN | SU | R:30, H:130 (5 adet) | Serbest Elle Şekillendirme | BAŞARI |
SONER PİLGE | HAYAL | 9x63x25 | Kalıp Döküm Raku | BAŞARI |
KEMAL ULUDAĞ | ÇANK | R:90 | Stoneware | BAŞARI |
SENEM AKER | DEPREM | 42.5x48x4.5 | Elle Şekillendirme | SERGİLEME |
İPEK ALTAY | KUŞ II | H:24 47x30 | Elle Şekillendirme | SERGİLEME |
ŞELALE BÜKE | KONUŞAN MUTLULUKTAN DÖRTKÖŞE, KONUŞAMAYAN… | 30x22x7 27x23x17 25x20x13 | Sucuk+Levha Tekniği | SERGİLEME |
BİRSEN ŞENOĞLU CANBAZ | ADIM ADIM | H:200 | Elle Şekillendirme | SERGİLEME |
KAAN CANDURAN | İSİMSİZ I | 32x32x7 | El ve Torna ile Şekillendirme, Raku | SERGİLEME |
NURTAÇ ÇAKAR | İSİMSİZ I | 42x24 | Torna | SERGİLEME |
SEVİM ÇİZER | KUTU SERİSİ NO:10 | 60x18x15 | Beyaz Terra, Sigillata Astar, Dumanlı Pişirim | SERGİLEME |
CANAN ÇOKAY | ANA TANRIÇA | 65x20x20 | Serbest Şekillendirme | SERGİLEME |
TUĞRUL EMRE FEYZOĞLU | YANSIMA | 67x44 | Raku Elle Şekillendirme | SERGİLEME |
EMET EGEMEN IŞIK | SERAMİK İKİLİ FORM | 35x50,25x50 | Raku Elle Şekillendirme | SERGİLEME |
ÖDÜL IŞITMAN | İSİMSİZ | 100x15 | Seramik+Cam | SERGİLEME |
VEDAT ALİ İLİK | PİRAMİT | 135x135x120 | Şamutlu çamur | SERGİLEME |
BURCU ÖZTÜRK KARABEY | YANSIMA | 150x20x100 | Elle Şekillendirme | SERGİLEME |
FÜSUN KAVALCI | YASAK (MI) İLİŞKİ | 85x30x10 | Serbest | SERGİLEME |
MEHMET KUTLU | AYDA YAKAMOZ | 165x50 | Şamot Porselen, Akçini, Elle Şekillendirme | SERGİLEME |
PINAR ÖNCEL | GÜNEŞ TUTULMASI "ELLIPSE" | R:53 H:7 | Elle Şekillendirme | SERGİLEME |
CEMAL MÜRŞİT ÖZCAN | ANARŞİ | 100x100 | Karışık | SERGİLEME |
HÜSEYİN ÖZÇELİK | KADIN | 88x22 | Elle Şekillendirme | SERGİLEME |
DOĞAN ÖZGÜNDOĞDU | İKİLİ FORM | R:7.5 H:53 | Döküm Kili Karışık | SERGİLEME |
FUNDA ÖZKAN | OLUŞUM III | H:51 31x17 | Elle Şekillendirme | SERGİLEME |
AHMET ÖZSALAR | CONSTANTINOPOLIS | 40x90 | Çamur Tuval Gibi | SERGİLEME |
UFUK TOLGA SAVAŞ | İSİMSİZ I | 35x28 | Elle Şekillendirme | SERGİLEME |
UFUK TOLGA SAVAŞ | İSİMSİZ II | 40x30 | Elle Şekillendirme | SERGİLEME |
CEMALETTİN SEVİM | İDOL II | 30x35x15 | Şamotlu Elle Şekillendirme | SERGİLEME |
ERSİN ŞEN | YING-YANG | 15x24x13 | Döküm Çamuru Raku | SERGİLEME |
SERDAR TEKEBAŞOĞLU | BALIKLAR | 44x44x30 42x40x42 | Porselen Döküm | SERGİLEME |
TUĞBA ÜLKER | TUTUNUŞ | H:160 35x32 | Elle Şekillendirme | SERGİLEME |
İSMAİL YARDIMCI | FAY HATLARI | R:50 | Serbest+Döküm | SERGİLEME |
SONER PİLGE | DÜZENLEME | 9x75x25 | Kalıp Döküm | SERGİLEME |
HALİL YOLERİ | ANADOLU'DAN II | 58x40 | Şamot-Çamur-Macun-Lüsteri | SERGİLEME |