Katılım | 71. Devlet Resim ve Heykel Yarışması'na; Ankara, İstanbul ve İzmir'deki toplama merkezlerinden olmak üzere 761 sanatçı 761 eserle katılmış, 163 sanatçının 163 eseri sergilenmiştir. |
Seçici Kurul | - Prof. Devrim ERBİL (Seçici Kurul Başkanı) - Prof. Dr. Güler AKALAN - Prof. Dr. Süleyman Aydan BELEN - Filinta ÖNAL - Prof. Dr. Süleyman Saim TEKCAN - Yunus TONKUŞ - Prof. Dr. Tansel TÜRKDOĞAN - Prof. Dr. Jale YILMABAŞAR - Hülya MURATLI (Bakanlık Temsilcisi, Güzel Sanatlar Gn. Md. Yrd. V.) |
Sergi Mekânı | Ankara Resim ve Heykel Müzesi |
Sergi Görevlileri | Asuman OLTAN, Naciye SÜTÇÜ |
Fotoğraflar | Erhan GÜNEM |
Katalog Basım | Kasım, 2012 - Ankara |
Katalog'dan;
"71.Devlet Sergisi açılıyor; 89 yıllık Türkiye Cumhuriyeti'nin önemli bir sanat olayı.
1930'larda hükümet bir karar alır; resim ve heykel sanatçıları Ankara'da sergi açsın diye. Başkent'te gerçekleşen kültür ve sanat etkinlikleri Türkiye Cumhuriyeti'nin çağdaşlaşma yolundaki göstergeleriydi. Çağdaş uygarlığı yakalama çabalarıydı. O günlerin devlet politikası, devlet desteğiyle çağdaşlaşma düşüncesiydi. Devlet Resim-Heykel sergileri, Devlet Tiyatroları, Devlet Opera ve Balesi, Devlet Senfoni Orkestraları, Devlet Resim-Heykel Müzesi v.b. gibi. Hatta sanat eğitimi veren kurumların adının başında devlet sözcüğü vardı; Devlet Güzel Sanatlar Akademisi, Devlet Konservatuarı gibi.
Devlet çağdaşlaşmaya öncülük ediyordu. Devlet Resim-Heykel sergilerinin birincisi 29 Ekim 1939'da açıldı; Cumhuriyetin ilan edildiği gün. İşte bu sergi, bu sergilerin 71'incisi bugün açılıyor. İlk açıldığı günlerde ülkenin en büyük ve en önemli resim-heykel alanındaki sanat olayı olan bu sergi 1970'li yıllara kadar canlılığını ve etkinliğini sürdürdü. Doğal olarak büyük tartışmaları da beraberinde getirdi. Jüri, devlet tarafından satın alınmasını uygun gördüğü eserleri belirliyor ve resim-heykel birinci, ikinci ödülleri saptıyordu. Jürinin çoğunlukla akademi öğretim üyelerinden oluşması hem ödül alan sanatçılar hem de satın alınacak eserler açısından uzun süre sanat ortamının güncel tartışması oluyordu. Çünkü o günlerde galeriler birkaç taneydi, koleksiyoncular yoktu, sanat piyasası oluşmamıştı. Sanat fuarlarının, özel müzelerin, bienaller ve benzeri sanat etkinliklerinin adı bile bilinmiyordu. Devlet Resim-Heykel sergileri o günlerin sanat eğilimlerini yansıtması ve yol açtığı tartışmalar yönünden sanat ortamına canlılık getiren ve ilgi çeken bir olay niteliğindeydi. Önceleri Ankara'da açılan bu sergi daha sonra İstanbul ve İzmir'de açıldı. Önceleri sanat ortamına getirdiği canlılık açısından önemli bir işlevi olan devlet sergileri ödül dağıtımında sanatçıların özellikle Akademi öğretim üyelerinin birbirlerini kollamaları iddiasıyla saygınlığını yitirmeye başladı. Giderek akademi (DGSA) içi ve dışı sanatçı ayrımına yol açtı. Yoğun eleştirilere uğradı. Oysa bu Devlet Resim-Heykel sergilerinin temel amacı devletin koruyucu ve geliştirici işlevini görsel sanatlar alanında da ortaya koymak, yaratıcı ve özgün düşünceyi desteklemek, sanatın ve sanatçının toplum içinde saygınlık kazanmasını sağlamaktı.
Bugün koşullar değişti. Özel girişim öne çıktı. Devlet Resim-Heykel Sergileri de kendini yenileme gereği duydu. Resim ve heykelin dışında seramik ve özgünbaskı resim de bu serginin içinde yer aldı. Ama bu yeterli miydi?
Bu yılki jürinin çalışması sırasında bu soru bir hayli gündeme geldi. Çünkü günümüz sanatı kurallara ve kategorilere sığamayacak bir çeşitlilik, zenginlik ve farklılık göstermektedir. Günümüz sanatçısı yenilik, yaratıcılık ve özgürlük boyutlarını adamakıllı zorlamaktadır. Eskinin aşılmaya çalışıldığı yeni eğilimler çağdaşlık bilincini yepyeni kavramlara sürüklemiştir. Çağdaş teknoloji yaşama girdiği süre sanatçının yeni tekniklere duyarsız kalacağı düşünülemez. Üstelik günümüz sanatı müze ve benzeri kapalı alanları aşarak kentsel açılma özellikleri de taşımaktadır.
İnsan sanatın temel odağıdır. İnsan-sanat-çevre ilişkileri, sanat teknoloji beraberliği ve karşıtlığı sanatın çağcıl boyutlarını oluşturmakta ve sürekli bir değişimi de beraberinde getirmektedir.
Ülkemizin genç ve yaratıcı sanat yetenekleri çağın getirdiği kavramları deneyleriyle bütünleştirmekte ve özgün yapıtlar üretmektedirler. Oysa eski bir sınıflandırma mantığı içinde onların eserleri yer alamıyor devlet sergilerinde.
Devlet resim-heykel sergilerinin süreklilik kazanmasını gönülden diliyorum; ama daha genç ve güncel görünümlü olmasını da istiyorum.
Bir de bu serginin 29 Ekimlerde açılmasını…" / Prof. Devrim ERBİL, Seçici Kurul Başkanı
71. Devlet Resim ve Heykel Yarışması Sonuçları:
RESİM | ||||
HANDAN AKARSU | SÜRE-SİZ | 120x180 | Yağlı Boya-Karışık Teknik | BAŞARI |
DENİZ AKTAŞ | İSİMSİZ | 180x180 | Tuval Üzerine Karışık Teknik | BAŞARI |
ÖZKAN ARI | MALEVICH'İN KOVULUŞU | 140x140 | Tuval Üzerine Yağlı Boya | BAŞARI |
FATMA KARA | İNANANIN DÜĞÜNÜ | 170x200 | Tuval Üzerine Yağlı Boya | BAŞARI |
RİVEYDA ŞEKERLİ | İSİMSİZ | 200x150 | Tuval Üzerine Yağlı Boya | BAŞARI |
ERSİN UYSAL | ÖNCESİZLİĞİN VE SONRASIZLIĞIN IŞIĞINDA BEDEN | 100x150 | Tuval Üzerine Karışık Teknik | BAŞARI |
AHMET ALBAYRAK | ARINMA I | 160x180 | SERGİLEME | |
DEMET KARA ARSLAN | ŞİŞELER | 110x200 | Tuval Üzerine Yağlı Boya | SERGİLEME |
HAŞİM ARSLAN | İŞÇİLER | 130x170 | Karışık Teknik | SERGİLEME |
RUKEN ASLAN | TANRIM ONA BİR SALINCAK | 170x120 | Tuval Üzerine Karışık Teknik | SERGİLEME |
ÜNSAL BAHTİYAR | İSİMSİZ | 110x140 | Tuval Üzerine Yağlı Boya | SERGİLEME |
GİRAY İLKER BAŞARAN | MASUMİYET | 180x133 | Tuval Üzerine Yağlı Boya | SERGİLEME |
AYŞE BİLİR | İSİMSİZ | 180x200 | Tuval Üzerine Karışık Teknik | SERGİLEME |
SEYİT MEHMET BUÇUKOĞLU | İSİMSİZ | 170x200 | Tuval Üzerine Karışık Teknik | SERGİLEME |
İSMAİL ZAFER BURUCU | İSİMSİZ | 80x120 | Tuval Üzerine Yağlı Boya | SERGİLEME |
SEÇİL BÜYÜKKAN | TERS FİGÜR | 150x120 | Tuval Üzerine Akrilik | SERGİLEME |
YASEMİN COŞKUN | MERSİN AKKUYU | 120x160 | Tuval Üzerine Karışık Teknik | SERGİLEME |
EMRE ÇALIŞ | BENCİL | 140x200 | Tuval Üzerine Yağlı Boya | SERGİLEME |
AYHAN ÇETİN | ARAYÜZ | 150x200 | Tuval Üzerine Karışık Teknik | SERGİLEME |
ŞAHİN ÇETİN | YAS-YÜR-YAR | 200x115x5, 28x58 | Tuval Üzerine Karışık Teknik | SERGİLEME |
SERPİL ÇETİNKAYA | ARALARINDA MESAFE OLMADAN GERÇEĞİ GÖREMEZ | 100x160 | Karışık Teknik | SERGİLEME |
NEVİN DALYAN | KADIN DAYANIŞMASI | 80x45 | Kolaj | SERGİLEME |
OĞUZ DEMİR | İSİMSİZ | 110x130 | Tuval Üzerine Akrilik | SERGİLEME |
MEHMET ALİ DOĞAN | SINIRLANMIŞ ALANLAR I | 125x180 | Tuval Üzerine Akrilik | SERGİLEME |
ZERRİN ELMAS | YENİ SOFİSTSLER | 100x200 | Tuval Üzerine Yağlı Boya | SERGİLEME |
REYHANİ (HAKAN GÜRBULAK) | PAZARDA TEK BAŞINA | 80x120 | Tuval Üzerine Yağlı Boya | SERGİLEME |
ZEYNEP GÜRLER | İSİMSİZ | 160x105 | Tuval Üzerine Karışık Teknik | SERGİLEME |
SEYHAN İLHAN | KARAGÖZ VE DEMONLARIN DANSI | 160x110 | Karışık, Matbaa, Akrilik | SERGİLEME |
OĞUZ KALELİ | YAPAĞI | 190x150 | Tuval Üzerine Karışık Teknik | SERGİLEME |
T. BARAN KAMİLOĞLU | BAHAR TEMİZLİĞİ | 180x150 | Tuval Üzerine Yağlı Boya | SERGİLEME |
HALİSE KANAL | CANLANDIRMA | 100x140 | Tuval Üzerine Yağlı Boya | SERGİLEME |
MEHMET KAYA | PEYZAJ | 150x150 | Tuval Üzerine Akrilik | SERGİLEME |
GÖKÇEN MERYEM KILINÇ | İSİMSİZ | 160x65 | Karışık Teknik | SERGİLEME |
F. DENİZ KORKMAZ | SANDALYELER VE İNSANLAR NO:3 (GÜZELLİK HİYERARŞİSİNDEN) | 140x190 | Tuval Üzerine Yağlı Boya | SERGİLEME |
ALİCAN LEBLEBİCİ | ÇARE-SİZ | 100x120 | Tuval Üzerine Yağlı Boya | SERGİLEME |
BEGÜM MÜTEVELLİOĞLU | BANA HERŞEY SENİ HATIRLATIYOR | 90x125 | Tuval Üzerine Yağlı Boya | SERGİLEME |
İHSAN OTURMAK | İSİMSİZ | 120X165 | Tuval Üzerine Karışık Teknik | SERGİLEME |
MEHMET SAKIZCI | CAMBAZ | 145x145 | Tuval Üzerine Akrilik | SERGİLEME |
SELMAN SİNCAR | İSİMSİZ | 150x110 | Tuval Üzerine Yağlı Boya | SERGİLEME |
İSMAİL ÖZGÜR SOĞANCI | SAKİN VI | 90x130 | Tuval Üzerine Karışık Teknik | SERGİLEME |
GİZEM SÖNMEZER | YÜKSELİŞ V | 120x140 | Tuval Üzerine Akrilik | SERGİLEME |
ERCAN SÜELDEN | ŞEYTAN BUNUN NERESİNDE? | 125x100 | Tuval Üzerine Yağlı Boya | SERGİLEME |
RAİFE TOKYÜREK | FOTOFOBİ | 150x200 | Tuval Üzerine Yağlı Boya | SERGİLEME |
ORHAN UMUT | KOŞULSUZ ARINMA | 180X130 | Tuval Üzerine Akrilik | SERGİLEME |
NEDRET YAŞAR | UMUTLAR NEHRİ | 150x150 | Tuval Üzerine Yağlı Boya | SERGİLEME |
ARMAĞAN YOLGÖSTEREN | KENTOPYA 2 | 150x170 | Tuval Üzerine Karışık Teknik | SERGİLEME |
SEMİH ZEKİ | KENTSEL DÖNÜŞÜM | 180x200 | Tuval Üzerine Akrilik | SERGİLEME |
HEYKEL | ||||
TURAN BAŞ | BEN-SEN-O | 40x120x170 | Karışık Teknik | BAŞARI |
VOLKAN DOĞAN | İSİMSİZ | 100x100x60 | Metal-Taş | BAŞARI |
BURCU ERDEN | B.V 2 PARÇA | 115x40x40 110x35x30 | Ahşap Yontu, Yakarak Karartma | BAŞARI |
DERVİŞ ERGÜN | ÇERÇİ | 120x60x82 | Karışık Teknik | BAŞARI |
SERDAR KAYNAK | MAHREM | 23x34x100 | Mermer | BAŞARI |
EBRU UĞUR | İSİMSİZ | 164x65x45 | Alçı Kalıp Üzerine El Örgüsü Polyester Kaplama | BAŞARI |
SİBEL AKGÜN AÇIKALIN | TEK | 23x34x25 | Bronz | SERGİLEME |
DİLŞAD AKÇAYÖZ | BEKLEYİŞ | 40x35x48 | Taş Heykel | SERGİLEME |
ŞÜKRÜ ASLAN | ŞEDİT | 62x48x42 | Metal | SERGİLEME |
NEDA İSMAİL ATAR | KOLİ YAPITLAR | 145x120x80 | Multimedya | SERGİLEME |
AHMET AVCI | KORKU | 99x63x63 | Metal | SERGİLEME |
MAHMUT AYDIN | - | 18x195x45 | Demir Tozu Polyester Dökümü | SERGİLEME |
UĞUR CİNEL | TEKERRÜR | 35x30x53 | Mermer Yontu | SERGİLEME |
HAKAN ÇINAR | PYGMALION'UN ARZULARI | 42x30x28 | Mermer Yontu | SERGİLEME |
BAHADIR ÇOLAK | DUMAN | 53X45X26 | Mermer Yontu | SERGİLEME |
MEHMET EMRE | DAVA I | 80x60x45 | Karışık Teknik | SERGİLEME |
KAAN EZAL | ŞEHİR | 110x65x25 | Metal | SERGİLEME |
ŞAHİN ÇAĞDAŞ GÖKTAŞ | SANDALYE | 40x43x85 | Karışık Teknik | SERGİLEME |
AYCAN GÜLER | YUMURTA | 45x45x135 | Mermer, Metal | SERGİLEME |
BURAK EREN GÜLER | ÜÇ | 171x15x15 162x19x19 156x17x17 | Karışık Teknik Üçlü Kompozisyon | SERGİLEME |
SAVAŞ İLHAN | UZAY | 44x28x38 | Mermer | SERGİLEME |
ÇAĞRI KAPLAN | VİCDAN | 65x42x7 | Polyester, Cam | SERGİLEME |
SAVAŞ KARABACAK | İSİMSİZ | 45x55x13 | 1.5luk Metal Saç Punto Kaynak | SERGİLEME |
AYŞE KARATAŞ | KURUTMALIK | 158x125x56 | Karışık Teknik | SERGİLEME |
ŞEBNEM KEÇELİ | TRANSMUTASYON | 50x35x28 | Ahşap Yontu | SERGİLEME |
SİNEM KİREMİTÇİ | İSİMSİZ | 20x51x77 | Ahşap, Metal | SERGİLEME |
EMEL MENEK | MEKANSIZ | 30x33x23 | Mermer | SERGİLEME |
AYHAN MUTLU | KIRILMA | 20x40x48 | Granit | SERGİLEME |
MURAT ÖZBAKIR | SALINCAK | 200x70x60 | Ahşap, Metal | SERGİLEME |
AYLİN ÖZCAN | THE EGG | 2(20X13) 2(21X14) | Sıcak Cam Üfleme, Baskı | SERGİLEME |
ŞULE ÖZKAN | BALIK | 27x40x145 | Ahşap | SERGİLEME |
AHMET ÖZPARLAK | NİDA | 200x45x35 | Polyester Üzerine Flok Kaplama | SERGİLEME |
DERYA ÖZPARLAK | SICAK GELİŞME | 150x54x50 | Metal | SERGİLEME |
MURAT PAKTUR | NAMUKKAD | 40x40x83 | Sıcak Cam Serbest Şekillendirme | SERGİLEME |
HALİL İBRAHİM SEVER | İSİMSİZ | 55x58x32 | Metal | SERGİLEME |
CANER ŞENGÜNALP | TAŞERONLAŞMA | 135x40x40 | Granit, Bronz, Kaide | SERGİLEME |
SERKAN TEMUR | KUŞ | 53x30x18 | Mermer | SERGİLEME |
EVREN TEPE | AT ARABASI | 80x120x51 | MDF, Demir Tozu | SERGİLEME |
RAMAZAN TİLKİ | FETÜS II | 87x46x20 | Metal, Mermer | SERGİLEME |
TINA VARON | İSİMSİZ | 51x35x52 | Pirinç Döküm | SERGİLEME |
ELİF YAVUZ | HAFTA 10 | 77x25x20 | Mermer | SERGİLEME |
MUSTAFA LEVENT YAZICI | TORS | 35x20x7 | Andezit Yontu | SERGİLEME |
GÜLCE YELKEN | ALET ÇANTAM (ÇEKİÇ, YAN KESKİ) | Çekiç: 50x70x160 Yan Keski: 20x20x140 | Karışık Teknik (Kırk Yama) | SERGİLEME |
EDİZ YENMİŞ | KIRMIZI YOL | 94x85x72 | Karışık Teknik | SERGİLEME |
ÖZGÜN BASKI | ||||
ESRA ALBAYRAK | SIR TUTAR KARA | 49x69 | Ağaç Baskı | BAŞARI |
ÜMİT DOĞAN | İSİMSİZ | 80x55 | Gravür | BAŞARI |
A. GÜLÇİN GÜNAYDIN | DÜŞEN KIZ | 84x52 | Ağaç Baskı | BAŞARI |
DEMİR KARDAŞ | KURS | 100x70 | Linol Baskı | BAŞARI |
DENİZ KÖSE | İSİMSİZ | 90x45 | Ağaç Baskı | BAŞARI |
HİKMET SEVER | BİLMİYORUM | 193x148 | Linol Baskı | BAŞARI |
MELEK ABUT | GELGİTLER | 35x50 | Mezotint | SERGİLEME |
ALİ AÇIKALIN | İSİMSİZ | 74x95 | Gravür | SERGİLEME |
SEDAT AKDOĞAN | BEN-KİM-LİK | 70x50 | Baskı Serigrafi | SERGİLEME |
DENİZ AKTAŞ | BAŞLANGIÇ | 50x35 | Litografi | SERGİLEME |
NİLGÜN ALTINTIĞ | İSİMSİZ | 100x73 | Ağaç Baskı | SERGİLEME |
NÜKHET ATAR | İSİMSİZ | 49.5x64.5 | Renkli Litografi | SERGİLEME |
AYBERK BALCI | İLERLEYİŞ VE BAŞKALAŞIM | 47x135 | Karışık Teknik | SERGİLEME |
SEVİNÇ BAYRAKTAR | ADSIZ | 70x100 | Ağaç Baskı | SERGİLEME |
MURAT BERKÖZ | MAJÖR DEPRESYON | 70x100 | Ağaç Baskı | SERGİLEME |
SEYİT MEHMET BUÇUKOĞLU | İSİMSİZ | 61x45.5 | Litografi | SERGİLEME |
SEÇİL BÜYÜKKAN | ENERJİ | 60x40 | Gravür | SERGİLEME |
SÜLEYMAN DEĞİRMENCİ | MUHABBET BAĞI | 72x96 | Serigrafi | SERGİLEME |
SELMA DESTANOĞLU | İSİMSİZ | 100x73 | Ağaç Baskı | SERGİLEME |
İRFAN DÖNMEZ | ALTERNATİF BEDEN | 95x100 | Kağıda Sayısal Baskı | SERGİLEME |
PERİHAN DURAN | DİLDEN DİLE | 85x56 | Ağaç Baskı | SERGİLEME |
BELGİN ONAR DURMAZ | RUH VE BEDEN | 70x50 | Ağaç Baskı | SERGİLEME |
FİGEN GİRGİN | REKABET | 67x48 | Gravür Baskı | SERGİLEME |
BURAK LEVENT GÜLCAN | ANTREPO | 50x70 | Ahşap Baskı | SERGİLEME |
HASAN KIRAN | ARAYIŞ VII | 84x120 | Ağaç Baskı | SERGİLEME |
AYSUN KISAOĞULLARI | KARO | 30x40 | Gravür | SERGİLEME |
MEHMET ŞAKİR KIŞ | HAYVAN ANA | 34.5x49.5 | Gravür | SERGİLEME |
MUSA KÖKSAL | SİMETRİ KIRILIMI | 85x60 | Metal Gravür | SERGİLEME |
LEMAN KÖMÜRCÜ | İSİMSİZ | 58x98 | Mono Tipi Baskı | SERGİLEME |
İREM KURT | İSİMSİZ | 51x62.5 | Linol Baskı | SERGİLEME |
CANSU KUZU | DÜ FORMAT | 90x50 | Yüksek Baskı | SERGİLEME |
TANSU NİŞANCI | İZMİR'DE GÜN BATIMI | 55x70 | Ahşap Baskı | SERGİLEME |
ERTUĞRUL SARAÇ | YAĞMURCANIN ÇIĞLIĞI | 45x65 | Ağaç Baskı | SERGİLEME |
YAVUZ SARAÇOĞLU | PADİŞAHIM ÇOK YAŞA | 40X45 | Gravür | SERGİLEME |
ÇAĞDAŞ ŞAHİN | DOĞA SOYUTLAMASI | 80x56 | Pigment Baskı | SERGİLEME |
ERHUN ŞENGÜL | RÜYA İÇİNDE RÜYA | 58x73 | Metal Gravür | SERGİLEME |
SEMA ILGAZ TEMEL | SEZGİ KAPILARI | 77x53 | Mono Tipi Baskı | SERGİLEME |
DİLEK ESEN TOPAÇ | İSİMSİZ | 87x99 | Ağaç Baskı | SERGİLEME |
ŞÜKRAN ULUCAN | SESSİZ GEMİ | 70x100 | Ağaç Baskı | SERGİLEME |
HÜLYA YALÇIN | AL AL | 101x76 | Ağaç Baskı | SERGİLEME |
MAHİR YERLİKAYA | ANADOLU | 80x60 | Linol Baskı | SERGİLEME |
EMRE YILDIZ | AUTO-WERKZEUG | 50x70 | Gravür, Serigrafi | SERGİLEME |
SERAMİK | ||||
ELİF AYDOĞDU AĞATEKİN | YOKLUK | 40x35x110 | Atık Refrakter Malzeme Üzerine Raku | BAŞARI |
KAMURAN AK | UÇUŞ | 47x40x15 | Döküm, Elle Şekillendirme | BAŞARI |
OLGU SÜMENGEN BERKER | OSTEOPONOTİK FİGÜR | 140x56x40 | Sırlı Pişirim | BAŞARI |
MEHMET KUTLU | ÇIĞLIK | 32x48 | Döküm, Elle Şekillendirme | BAŞARI |
NİZAM ORÇUN ÖNAL | BİNDİK BİR ALAMETE... (GEMİCİK) | 55x22x45 | El ile Şekillendirme | BAŞARI |
SERKAN TOK | ÇIKMA ORGANLAR | 75x53 | Döküm, Çamur, Elle Şekillendirme, Kalıp | BAŞARI |
BELGİN AKBABA | DOKU | 45x10x40 | Elle Şekillendirme ve Kalıp | SERGİLEME |
H. NİLÜFER AKSU | - | 27x20x100 | Elde Çalışılmış Beyaz Astar, Siyah Sır | SERGİLEME |
NUSRET ALGAN | FARKLI BOYUTLAR | 30x22x0.4x15 | Serbest Plaka, Elle Şekillendirme | SERGİLEME |
ZERRİN ULUSOY ATAK | İSİMSİZ | 12x16x88 | Plaka Tekniği | SERGİLEME |
M. GÜLÜMSER AYDEMİR | YÜZLEŞME | 44x27x21 | Döküm, Çamur, Elle Şekillendirme | SERGİLEME |
NUH BATUR | İSİMSİZ | 030x10 | Kalıp, Elle Şekillendirme | SERGİLEME |
HULUSİ SADIK BÜTE | İSİMSİZ | 15x55 | Kalıp Yöntemi | SERGİLEME |
AYŞE CANPOLAT | KIRIKLARIM | 190x190x10 | Çömlekçi Tornasında Şekillendirme | SERGİLEME |
DENİZ ONUR ERMAN | FUTURISTIC | 75x15x13 | Serbest Elle Şekillendirme | SERGİLEME |
CENGİZ ERTEKİN | GERİLİM | 100x28x22 | Döküm, Elle Şekillendirme | SERGİLEME |
KADİR ERTÜRK | HOLES | 11.5x14x5 16x18.5x6.5 22x25.5x8 | Serbest Şekillendirme | SERGİLEME |
ONUR FINDIK | İNFAZ | 2 m² | Kalıp Şekillendirme, Astar İşleme | SERGİLEME |
PINAR ÇALIŞKAN GÜNEŞ | STEL | 50x40x15.5 | Serbest Şekillendirme, Kül Sırı | SERGİLEME |
MERT TÜRKER İNCEKAYA | İSİMSİZ | 69x50x20 | Kalıp Elle Şekillendirme | SERGİLEME |
SİBEL KELER | İSİMSİZ | 2(60x26x18) | Stoneware 1200 C Ajur Tekniği | SERGİLEME |
FATİH KOYUN | ÖTEKİ | 35x18x10 | Seramik Fitil Tekniği | SERGİLEME |
FADEN SUZAN KUDSİOĞLU | DÖNÜŞÜM | 35x35x6 | Alçı Üzerine Kazıma Mono Print Döküm | SERGİLEME |
BİNGÜL OYMAN | DOĞA | 30x28x10 | Elle Şekillendirme ve Kalıp, Sagar Pişirim | SERGİLEME |
SERKAN ÖNDER | İÇGÜDÜ | 60x90x70 | Kağıt Çamuru | SERGİLEME |
OSMAN TETİK | GERGEDAN | 43x14x12 | Şamot Çamur Şekillendirme sagar Pişirim | SERGİLEME |
ALİHAN YONUK | AİLE | 67x16 57x14 38x9 | Terracota 950c Bisküvi 110 c, Sır Pişirim | SERGİLEME |
İSMET YÜKSEL | İKTİDAR | 045X15 | Kalıp ile Şekillendirme | SERGİLEME |