Taşıdıkları mızrak ve sancaklarıyla hücuma kalkmış süvarilerin tasvir edildiği sahnede öndeki süvari atını şaha kaldırmış vaziyette resmedilmiştir.
Çerçeve Tanımı: Bordo boya üzerine yaldız boyalı, iç ve dış kenar bordürleri bulunmaktadır. Bordürlerin üzerinde bitki motifleri ve geometrik desenler vardır. Ahşap çerçevelidir.
Küratör: Zeynep YASA YAMAN
Yapıtlarında izlenimci, dışavurumcu, klasik etkileri konunun gereklerine göre kullanan sanatçı, figüratif büyük kompozisyonlar yapmıştır. … Portrecilikteki ustalığı ile de tanınan Namık İsmail, resimlerinde kullandığı kültürel birikimi ve geleneği temsil eden aksesuar ve ayrıntılarda Osman Hamdi’ye benzer bir tutum içinde oldu. İzlenimci kuşağı arasında özgün bir yer edinen Namık İsmail’in izlenimci yanı daha çok manzaralarda ortaya çıktı. (Bu tablosu yanında) Son Mermi gibi resimleri onun Şişli Atölyesi’nin savaş konulu hamasî yaklaşımını, Mehtapta Cami ise ışık ve soğuk renklerle gecenin ve mehtabın ruhunu veren romantik/izlenimci yanını gösteren resimleridir.
Kaynakça: Z. Yasa-Yaman, (Ed.), İmparatorluk’tan Cumhuriyet’e Sanat, Ankara Resim ve Heykel Müzesi, Ankara: Kültür ve Turizm Bakanlığı, 2012, s. 190 ve 192.