26.07.1966 tarihinde Kütahya’da dünyaya gözlerini açar. İki yaşındayken, babası Bekir Avlupınar vefat eder. Annesi Mürüvvet Hanım; Sema, Ahmet ve Adalet ismindeki diğer üç evladı ile birlikte en küçükleri olan Naciye Nur Hanımı da tek başına büyütür. İlk ve orta öğrenimini Kütahya’da tamamlayan Avlupınar, Anadolu Üniversitesi İşletme Fakültesi mezunudur. Sanat çalışmalarına 1983 yılında ilk hocası olan Ahmet Yakupoğlu ile başlar. Ressam, minyatür sanatçısı, müzehhip ve neyzen olan Yakupoğlu, Kütahya’nın yetiştirdiği önemli sanatkârlardandır. Süheyl Ünver Hocanın öğrencisidir, onun ekolünün en önemli temsilcilerindendir ve eserleri ile sanat dünyasının duayenlerinden sayılmaktadır (Yazgaç, 2015: 80). Yakupoğlu, hüner sahibi olduğu sanatlarda pek çok öğrenci yetiştirerek Kütahya şehrinin kültürel dokusunu adeta mayalamıştır. Avlupınar’ın usta-çırak ilişkisi içerisinde sanat eğitimine Yakupoğlu gibi bir Hoca ile başlaması, sanatını sağlam temeller üzerine kurması bakımından önemlidir.
Avlupınar farklı hocalardan aldığı dersler ile sanat eğitimini, bu alandaki bilgi ve becerisini geliştirmeye çalışır. 1984 yılında Vehbi Koç Vakfı’nın düzenlediği “Türk Çini Sanatını Geliştirme Kursu’’na katılarak Nezihi Bilgütay Derler’den dersler alır ve 1985 yılında aynı vakfın düzenlediği “Orijinal Desenli Çini Tabak Yarışması” nda birincilik kazanır. Avlupınar, Selçuk Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Geleneksel Türk El Sanatları Bölümünün kurucu öğretim üyesi olan aynı zamanda usta çırak geleneği içerisinde Süheyl Ünver ile Rikkat Kunt’tan da icazeti bulunan Dr. İnci Ayan Birol’un da öğrencisidir (Birol, 2013: 430). 1998 yılında hocası ile beraber “Klasik Üslûpta Desen ve Renk Tasarımları” adlı çalışmayı yürüterek İnci Ayan Birol’dan icazet alarak çıraklık dönemini tamamlar (Avlupınar, 2016: 84).
Avlupınar, klasik devri yansıtan eserlerinde aslına uygun çalışmalar yaptığını; özgün eserlerindeyse yine klasik üslubu esas almakla beraber orijinal desen, motif, teknik ve renk tasarımları oluşturarak yeni ürünler meydana getirdiğini belirtir. Kendi üslûbunu yansıtan özgün boyama tekniklerini kullanarak malzeme, teknik ve işçilik bakımından Türk çini sanatının özellik ve kaidelerinden ödün vermeden geleneksel kültürü bugünde yaşatmayı ve geleceğe taşımayı amaçlayan çalışmalar yapar (Avlupınar, 2017: 10).
Ankara Resim ve Heykel Müzesi'ndeki Eserleri
TS-0122-Çini Desen
Münire Baysan, Yaşayan İnsan Hazineleri Bağlamında Çini Sanatçısı Naciye Nur Avlupınar ve Sanatsal Faaliyetleri, https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/2017971, Erişim Tarihi: 12.10.2023
Münire Baysan, Yaşayan İnsan Hazineleri Bağlamında Çini Sanatçısı Naciye Nur Avlupınar ve Sanatsal Faaliyetleri, https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/2017971, Erişim Tarihi: 12.10.2023