Sanatta yerelliği benimsemiş, ülkenin coğrafi, fiziki manzaralarını görselleştirmeyi yeğlemiş Necdet Kalay, Şeref Akdik’in gönüllendirmesi ve İstanbul Devlet Güzel Sanatlar Akademisi (İDGSA)’nde devam ettiği derslerle kendini yetiştiren sanatçılardandır. Balıkçı Ağları, Folklor adlı yapıtlarında konu seçimi, renkli ve dokulu boya kullanımı gibi üslupsal özellikleri açısından Mustafa Esirkuş’a yaklaşır.
Ankara Resim ve Heykel Müzesi'ndeki Eserleri
R-0103, Folklor,
R-1032, Atatürk ve Kurtuluş Savaşı,
R-2151, Köprü
İzmir Resim ve Heykel Müzesi ve Galerisi'ndeki Eserleri
İR-0043, Gurbetçiler II,
İR-0367, Kağnı
Z. Yasa-Yaman, (Ed.), İmparatorluk’tan Cumhuriyet’e Sanat, Ankara Resim ve Heykel Müzesi, Ankara: Kültür ve Turizm Bakanlığı, 2012, s.401.