Fikret Mualla Saygı (1903 - 1967)

Biyografi

1903 yılında İstanbul'da doğdu. Saint Joseph ve Galatasaray Lisesi'nde öğrenim gördü. 17 yaşında iken Galatasaray Lisesi'ndeki öğrenimini yarıda bırakıp İsviçre'ye mühendislik öğrenimi için gönderildi. İsviçre'de resmin mühendislikten daha çok ilgisini çektiğini farketti. Savaş yıllarına rastlayan öğrencilik döneminde parasız kaldı. Dönemin konsolosunun (Rıza Bey) desteği sayesinde resim eğitimi almak için Almanya'ya geçti. Münih Güzel Sanatlar Akademisi'nde afiş ve desinatörlük, ardından Berlin Güzel Sanatlar Akademisi'nde resim eğitimi aldı. Akademide Hale Asaf ile birlikte Arthur Kampf' ın öğrencisi oldu. İsviçre ve İtalya'da müzeleri dolaştı. 1939'da Paris'e yerleşti. Yaşamındaki savrukluk ve düzensizliğin aksine, resimlerinde konuya ve üsluba egemen bir sanatçı tutumu  yansıttı. Paris'in eğlence yerleri, içki salonları, sokakta gezinen insanları, kafeleri, irili ufaklı resimlerinde renkli bir anlatımla sergiledi. Yapıtları uluslararası çeşitli müze ve özel koleksiyonlarda bulunmaktadır.1967 yılında Paris'te vefat etti. 

Ankara Resim ve Heykel Müzesi'ndeki Eserleri 

R-0150 Sohbet 1955, 

R-0151 Gezinti 1955, 

R-0152 Gezinti 1956, 

R-0153 Bebekle Gezinti 1956, 

R-0154 Birahane, 

R-0155 Gece Kulübü 1957, 

R-0156 Makyaj, 

R-0157 Oturanlar 1956, 

R-0158 (Amerikan Barda), 

R-0159 Köpekle Gezinti, 

R-0160 Çocuklu Kompozisyon 1956, 

R-0161 Meyhane 1957, 

R-0162 İki Figür 1956, 

R-0163 Pazar Yeri 1957, 

R-0164 Birahane 1957, 

R-0165 Barda Sohbet 1956, 

R-0166 Gezinti 1955, 

R-0167 Portre 1954, 

R-0168 Maymun 1954, 

R-0169 Barda Sohbet 1956, 

R-0170 1954 Portre, 

R-0171 Amerika Bar 1951, 

R-0172 Portre 1954, 

R-0173 Dedikodu, 

R-0174 Goril 1959, 

R-0175 Soyut 1958, 

R-0176 Soyut 1953, 

R-0177 Maymun 1954, 

R-1689 Orkestra, 

R-1767 Balo 30.12.1955, 

R-1769 Balon Satan Kadın, 

R-1770 Garson-1955, 

R-1771 Balıkçılar, 

R-1776 Barda Sohbet, 

R-1777 Orkestra ve Dans Eden Adam, 

R-2097 Kompozisyon, 

R-2121 Kompozisyon, 

R-2152 Kompozisyon 

       

Kaynakça

Türk Resminin Köşe Taşları 2017, Sayfa No: 144