Renkleri ustaca kullandığı dışavurumcu (ekspresyonist) resimleriyle tanınmıştır.
27 Haziran 1906’da İstanbul’da doğdu, 9 Ağustos 1973’te aynı kentte öldü. İlk ve ortaöğreniminden sonra 1922’de Güzel Sanatlar Akademisi’ne (şimdi Mimar Sinan Üniversitesi) girdi. Önce Hikmet Onat’ ın sonra İbrahim Çallı’ nın atölyelerinde çalıştı, 1930’da mezun oldu. 1932’de kısa bir süre için Viyana’ya gitti. Aynı yıl Müstakil Ressamlar ve Heykeltıraşlar Birliği’ne katıldı ve bir dönem birliğin başkanlığını yaptı. 1946’dan başlayarak İstanbul Yüksek Teknik Okulu (sonra İstanbul Devlet Mühendislik Mimarlık Akademisi, şimdi Yıldız Üniversitesi) Mimarlık Bölümü’nde resim öğretmeni olarak çalıştı.
Keseroğlu, ilk çalışmalarında Bonnard ve Corot etkisi ile izlenimci (empresyonist) bir tutum ortaya koymuştur. Resimlerinde rahat, ancak özenli bir fırça işçiliği ile başarılı renk uyumları göze çarpar. Giderek kendi özgün üslubunu geliştirmiş, renk ve biçimle daha az ilgilenerek nesnelerin plastik değerlerine ağırlık vermiştir. Ayrıca bu dönemde az sayıda rengin değer ve uyumlarını kullanmaya özen göstermiştir. Doğayı betimleyişinde şiirsel bir anlatım vardır. Biçimleri sağlam, kompozisyonu hareketlidir. Tümüyle lirik ve duyarlı bir etki uyandırırlar. Zaman zaman fovist ve dışavurumcu üslupla yaptığı resimleri ise lekeci, renkçi kompozisyonlardır. Lirik bir atmosferin egemen olduğu kişisel üslubuyla daha çok natürmortlar ve manzaralar yapmıştır.
Ankara Resim ve Heykel Müzesi'ndeki Eserleri
R-0047- Üsküdar Meydanı,
R-0120- Peyzaj,
R-0338- Balıklı Natürmort,
R-0339- Naturmort,
R-0388- Peyzaj 1968,
R-1176- Peyzaj,
R-1255- Çiçekler,
R-2769- NATÜRMORT,
İzmir Resim ve Heykel Müzesi ve Galerisi'ndeki Eserleri
İR-0190, Peyzaj
http://sosyolojisi.com/ziya-keseroglu-kimdir-hayati-eserleri-hakkinda-bilgi/43193.html (Erişim tarihi:30.3.2021)