Zafer Gençaydın (1941 - ...)

Biyografi

1970'lerin sonunda figürleri soyutlaştırdığı dışavurumcu resimlerinden oluşan ilk kişisel sergisini açtı. Soyut dışavurumcu bir anlatım dili benimsemesine karşın 80'li yıllara kadar figürden kopmadı ve insan-toplum ilişkisini irdeleyen çözümlemeler yaptı.80'li yıllarda renkçi, lekeci bir anlayışta sürdürdüğü "Kıran Resimlerinden", "Kompozisyon"", "Suskunluk", "İç Gerilim" adlarını taşıyan soyut çalışmaları nesnel dünyanın izlerini minimuma indirsede genel anlamda sanatçının çizgisinde büyük bir değişiklik yaratmaz. 

Ankara Resim ve Heykel Müzesi'ndeki Eserleri 

R-0016- Kompozisyon, 

R-0101- Zwei Figuren, 

R-0102- Kıran Kesimlerden 1981, 

R-0597- Suskunluk, 

R-0712- 

R-0778- Siyah ve Beyaz, 

R-0934- Kıran, 

R-0955- İç Gerilim, 

R-1064- Kurtuluş Savaşı ve Atatürk Devrimleri, 

R-1111- 

R-1588- Kompozisyon, 

R-1599- Kıran Resimlerinden, 

R-1646- 

R-1661- Direniş, 

R-2028- Kompozisyon-1988, 

R-2679- Kompozisyon, 

B-0128-III. Dünya 

Erzurum Resim Heykel Müzesi ve Galerisi'ndeki Eserleri 

Sr-149, İsimsiz, 

Sr-150, Kompozisyon (İsimsiz) 

Kaynakça

Z. Yasa-Yaman, İmparatorluk’tan Cumhuriyet’e Sanat, Ankara Resim ve Heykel Müzesi (Ed. Zeynep Yasa-Yaman), Ankara: Kültür ve Turizm Bakanlığı, 2012, s.426