Eser mavi, sarı, lacivert, yeşil, kahverengi, tonlara hakimdir. Kompozisyon serbest bir düzen içerisine yerleştirilmiştir. Eserin sağ tarafındaki çıplak erkek figürü yüzü dönük olarak uzanmaktadır. Yaşlandığı bank, bankın önünde palet paletin altından aşağı doğru inen sarı bir kumaş parçası yer almaktadır. Ayrıca resmin merkezinde, çerçeveli bir resmi tutan sarışın, açık yeşil elbiseli kadın figürü resmedilmiştir. Ayakta duran bu figürün arkasında bir melek elinde yay ile aşağı doğru eğilmektedir. Perdeler sol yana doğru pencereden itibaren kıvrımlarla yüzeyde birleşmiştir.
Çerçeve tanımı: Sarı yaldız boyalı, oluklu ahşap çerçevelidir.
Küratör: Zeynep YASA YAMAN
Bir figür ressamı olan Lifij’in, poşadları (pochade: Resimde kullanılan bir eskiz türü olup “çizgi” temelli krokinin aksine, bir sahnenin renklerini ve atmosferini yakalar. Serbest ve çabuk birkaç kuvvetli fırça vuruşuyla yapılan resim anlamında da kullanılır) dışındaki büyük boyutlu kompozisyonları, simgesel bir kurguya sahiptir. Rengi ve ışığı ustalıkla kullanan sanatçı, kendine özgü ışığı ile şiirsel, gizemli bir atmosfer yaratır. Sanatçının ilham anını gösteren “Atölye” sembolik/ romantik bir resimdir. Fotoğrafla da ilgilenen Lifij, bir tür fragman estetiği kullanır, konularını büyütüp küçültür, netlikleri ile oynar, kimi zaman bir lekeye dönüştürür.
Kaynakça: Z. Yasa-Yaman, (Ed.), İmparatorluk’tan Cumhuriyet’e Sanat, Ankara Resim ve Heykel Müzesi, Ankara: Kültür ve Turizm Bakanlığı, 2012, s. 186-187.