Eser; yeşil, mavi, gri tonlara hakimdir. Resmin ön planında tekne ve sandallarda yer alan insan figürleri coşkulu bir şekilde resmedilmiştir. Dolmabahçe Sahili’nin görüldüğü boğaz manzarası, Savanora Yatı, gemi, bayraklar yer almaktadır. Sarayın arkasında uzak görünümü veren resmin sağından ortasına doğru bir şehir manzarası ve gökyüzünde beyaz bulutlar mavi tonlardan ayrılmış durumdadır. Eserin sol alt köşesinde Osmanlıca imza yer alır.
Çerçeve Tanımı: Kahverengi ahşap çerçeveli, iç kenarları yaldız boyalıdır.
Küratör: Zeynep YASA YAMAN
Toplumsal konuları ele alışı ve portreleriyle tanınan M. Ruhi Arel’in “Atatürk’e İstikbal” eseri, başkent olduktan sonra 1927’de Ankara’dan İstanbul’a ilk kez gelen Atatürk’ü Marmara’da karşılayan halkın coşkusunu, sevincini konu alır.
Kaynakça: Z. Yasa-Yaman, (Ed.), İmparatorluk’tan Cumhuriyet’e Sanat, Ankara Resim ve Heykel Müzesi, Ankara: Kültür ve Turizm Bakanlığı, 2012, s. 158.