Çini Yarışması Mansiyon Ödülü
Ülkemizde de pek çok bölgede yetiştirilebilen nar, Asya’ya özgü çok taneli bir meyve olup, Uygur dönemi fresklerinden, Selçuklunun Kubadabad Sarayı çinilerine, oradan da günümüze değin, başta Çini sanatı olmak üzere, Minyatür, Kalem İşi, Taş kabartma sanatlarımız gibi Türk süsleme sanatlarında kullanılan motifler arasında önemli bir yere sahiptir. Genellikle bolluk ve bereketin sembolü olarak kullanılan Nar figürü, bazı örneklerde Cennet meyvesi olarak da tasvir edilmiş ve bu yönüyle Ahiret inancına göndermeler yapılmıştır. Çini Sanatı kapsamında topraktan üretilen bünyelere nakşedilen motifler, ateşin narında olgunlaşarak basit formları eserlere dönüştürür ve geleceğe taşır. Bu manada insanın, İnsan-ı Kamil’e giden yolculuğundaki merhalelere benzer bir seyir ile topraktan sanata bir yol izlenir. Nar-ı Aşk, isimli bu eser, insanoğlunun doğumundan ölümüne ve sonsuz hayatın kendisine istikametle uzanan olgunlaşma serüveninde, İlahi aşkı arayışına atfedilmiştir.