Umberto Eco "Güzelliğin Tarihi" adlı yapıtından sonra "Çirkinliğin Tarihi" isimli eserinde güzellik ve çirkinlik kavramlarının birbirini imgleyen kavramlar olduğunu, güzel kavramının tamamlayıcısı olarak, genel bir çirkinlik tanımının ardından klasik dünyadan günümüze değin çirkin mefhumunun yüzyıllarca nereden nereye geldiğini tüm detayları ortaya koymaya çalışmıştır. Ona göre yapmamız gereken şey, birinin doğasını anlamak için diğerini tanımlamamız gerektiğidir. Bu bağlamda ele alınan chromagenta isimli çalışma da; çirkinliğin yüceltiliği grotesk kavramı üzerinden çıkarımlarda bulunmak istenmiştir. Krom boya ve mecanta renginin birleştirilmesiyle isimleştirilen (chromagenta) vücutsuz ve bilinçli bir deformeye uğrayan bu büst: Güzelliğe ve çirkinliğe dair mutlak olarak belirlenmiş, dayatılmış değer yargıları ve anlayışları sorgulatıp; yeni görelilikleri keşfetmeyi amaçlamaktadır.