R-2530

Hüseyin Zekai Paşa’nın Gelibolu yolunda yer alan tarihi anıtları belgeleyen resimleri, onun mimari yapıların ayrıntılarını yansıtan sanatçı duyarlığının göstergeleridir. Bu resimler, aynı zamanda, iç mimarileri ve dış görünümleriyle dönemlerinin camilerini belgeler. “Enteriyor “ ve Bolayır “Camii” adlı resimleri, Hüseyin Zekai Paşa’nın ilk dönem eserleri arasından seçilen önemli eserlerdir. 

Eser kahverengi, krem rengi, sarı, mavi, yeşil, gri, siyah tonlara hakimdir. Cami içini konu alan iç mekan perspektifi özelliği taşıyan sağ yan duvarda pencerelerin, yuvarlak Osmanlıca yazılı sarı çerçeveliler cam kenarlarına yerleştirilmiş durumdadır. Sol yan kenarda duvardan hariç yeşil boyalı, ahşap katlı ek yapı ve yaldızlı oymalı üzerinde Arapça yazılı çerçeveler dikkat çekmektedir. Cami içi aksesuarları, aplikler, şamdanlar, avizeler, sütuna benzer eşyalar, bardak ve  tabak gibi nesneler kahverengi desenli halı üzerindedir. Arka planda tavanda ,tavan süslemelerinin içerisinden merkeze doğru inen karşı duvarla bütünleşmiş kristal, cam avize görülür. İmza sağ alt köşede yer alır. 

Çerçeve Tanımı: Sarı yaldız boyalı koyu renk patineli, bitki kabartma motifli derinliği olan oluklu ahşap çerçevelidir. 

 

Eser Özellikleri

Resim
Hüseyin Zekâi Paşa (1860 - 1919)
Yağlı Boya
Tuval Üzerine Yağlı Boya
Çerçeveli: 100 X 119,5 cm
Çerçevesiz: 66,5 X 86 cm
R-2530
Hüseyin, Zekai, Paşa, Evimdeyim, Bir, Dönüş, Hikâyesi, Sergisi, ARHM, KTB, GSGM
Ankara RHM - Yeni Resim Deposu - RAF 2
Evimdeyim (Bir Dönüş Hikâyesi) Sergisi

Eserin Fotoğrafları